1403/05/18-17:59

تجربه بیمارستان کودکان بندرعباس تکرار شود

تجربه بیمارستان کودکان بندرعباس تکرار شود

مسؤولیت های اجتماعی مفهوم تازه ای است که بر اساس آن، صنایع کلان مستقر در یک منطقه نسبت به رفع محرومیت ها و گرفتاری های یک منطقه اقدام می کند.

فهیمه شمسی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نگاه جنوب ایران نیوز در یادداشتی آورده:

با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ساختمان جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تخت در بهمن ماه 1402 به بهره‌برداری رسید. این پروژه پس از سال ها گرفتاری مردم هرمزگان در زمینه بهداشت و درمان افتتاح شد و بارقه امیدی برای مردم این استان در شرایط سخت هرمزگان در کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی بود.

این بیمارستان را پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان یکی از صنایع قدیمی مستقر در این استان در قالب مسؤولیت های اجتماعی ساخت.

مسؤولیت های اجتماعی مفهوم تازه ای است که بر اساس آن، صنایع کلان مستقر در یک منطقه نسبت به رفع محرومیت ها و گرفتاری های یک منطقه اقدام می کند.

استان هرمزگان از دیرگاه میزبان بسیاری از صنایع کلیدی کشور و بنادر و ... بوده که هر کدام با فشار بر زیرساخت های موجود در استان و استفاده از آب و هوا و سواحل و ظرفیت های گوناگون آن از جمله جاده ها، سبب بروز مسائل و مشکلاتی برای مردم نیز شده اند و وظیفه داشته اند تا همراستا با این فشارهای فراوان بر زندگی مردم، گامی نیز برای رفع چالش ها و مسائل منطقه ای آنان بردارند.

استان هرمزگان در زمینه برخورداری از زیرساخت های بهداشتی و درمانی در فقر قرار دارد و مردم این استان هم به لحاظ تجهیزات و هم به لحاظ کیفیت ارائه خدمات درمانی در مضیقه هستد.

اعتبارات بخش درمان در هرمزگان نیز در سال های پیشین بعضا به هرز می رفت و گاه مبالغی بلاعوض که برای خرید تجهیزات مهم و کلیدی اختصاص می یافت، عملا منجر به استقرار تجهیزاتی که نیاز مردم را رفع کند، نمی شد.

عزمی جدی برای نونوار ساختن زیرساخت های درمانی هرمزگان نیز وجود نداشت و یا آن طور که باید و شاید به آن تمرکز نمی شد.

مردم هرمزگان از سویی از کمبود امکانات نالانند و از سوی دیگر از کمبود پزشک، شلوغی صف های پزشکان و کیفیت پایین ارائه خدمات در بیمارستان هایی که نام تخصصی و فوق تخصصی با خود یدک می کشند.

در دولت سیزدهم اما پس از سفر رییس جمهور در دی ماه 1400 به هرمزگان، عملا نور امیدی به چهره مفلوک و زرد درمان هرمزگان تابیده شد و با پای کار آمدن وزارت نفت و پالایشگاه بندرعباس و نیز الزام پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ساخت بیمارستان، حرکت جدیدی در زمینه بهبود وضعیت درمانی هرمزگان شکل گرفت.

از سویی نیز بیش از 2 هزار نیروی جدید جذب شبکه بهداشت و درمان استان شد و با به ثمر رسیدن تدریجی پروژه های در حال ساخت توسط دولت و صنایع در حوزه بهداشت و درمان می توان امیدوار بود که هرمزگان به متوسط کشوری در این زمینه برسد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی با افتتاح یک بیمارستان 128 تختخوابی فوق تخصصی در بندرعباس ضمن مشارکت در رفع کمبودهای درمانی این استان، به یاری هرمزگانی ها و اهالی جنوب و جزایر برای درمان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان آمده که ستودنی است و باید آن را به فال نیک گرفت.

این سرآغاز راهی است که باید آن را در ماهها و سال های آینده نیز دنبال کرد تا هرمزگان حداقل به سطح استانداردهای کشوری درمان نزدیک شود.

قول رییس جمهور شهید مبنی بر ساخت 3 بیمارستان دیگر در استان نیز می بایست در دولت جدید به خوبی از سوی مسؤولان محلی و نمایندگان پیگیری شود تا بتوان شاهد حل ریشه ای این مشکل دیرینه در استان بود.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط