1403/04/30-11:33

روزهای گرمتر در راه است؛ مشترکان هرمزگانی صرفه جویی کنند

روزهای گرمتر در راه است؛ مشترکان هرمزگانی صرفه جویی کنند

طی سه روز گذشته شاخص های اوج مصرف تابستانی برق در استان هرمزگان از ۲۸۰۰ تا ۲۸۶۵ مگاوات در تغییر بوده است ، این در حالی است که بر اساس پیش بینی های هواشناسی هم استانی های ما روزهایی گرمتر را تجربه خواهند کرد ، هر یک درجه افزایش دما ١٨٠٠ مگاوات به میزان مصرف برق کشور می افزايد ، کارشناسان برق صرفه جویی در مصرف و مصرف بهینه برق را تنها راه رفع ناترازی ها در شرایط کنونی و راه عبور از تابستان پرمصرف امسال می دانند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مسوولان شرکت توانیر بارها اعلام کرده اند که ناگزير به قطع برق مشتركان بسيار پرمصرف و بدمصرف هستند ، در عین حال تصمیمات جدید برقی برای عبور از نصاب های جدید مصرف برق در سطح کشور گرفته شده است.

آمارهای استانی بیانگر آن است که پیک بار مصرف برق در هرمزگان در روز  چهارشنبه گذشته  ۲۸۰۴ مگاوات بود که در ساعت ۱۳ این روز به ثبت رسید ، این در حالی است که سال قبل در چنین روزی هرمزگان مصرف  ۲۶۲۶ مگاوات را به ثبت رساند.

همچنین پیک بار توزیع برق هرمزگان در روز پنجشنبه گذشته روی عدد  ۲۸۶۵ مگاوات ثبت شد ، سال قبل در چنین روزی شاخص مصرف برق استان عدد  ۲۶۶۷ مگاوات بوده است.

آمارهای موجود بیانگر آن است که پیک بار توزیع هرمزگان درروز  جمعه گذشته نیز  ۲۸۰۶ مگاوات بود ، سال گذشته در چنین روزی شاخص مصرف برق استان  ۲۶۶۳ مگاوات بوده است.

اخیرا با حضور وزیر نیرو در «اتاق بحران مرکز دیسپاچینگ ملی برق» نشست های کارشناسی برگزار شده و با اتخاذ تصمیمات جدید باید منتظر تغییراتی در سیاستگذاری های عبور از تابستان پرمصرف امسال باشیم.

 پیش بینی ها حاکی از ورود موج جدید گرما به منطقه خاورمیانه و ایران دارد که باعث افزایش بیش از ١.٥ درجه ای دمای هوا خواهد شد با توجه به استقرار موج جدید گرما در ایران و کشورهای همسایه کشورهای منطقه از جمله حاشیه خلیج فارس با اختلال در تامین برق روبرو شدند و حتی کشور کویت جداول خاموشی منتشر کرده است.

مسوولان شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از قطع برق مشترکان بدمصرف در صورت عدم رعایت مصرف بهینه  خبر داده اند  و اضافه می کنند : اکنون باید برای عبور پایدار از قله های جدید برنامه های مدیریت مصرف بطور کامل و دقیق اجرا شوند و مشترکان خانگی بدمصرف و بسیار پرمصرف خانگی باید مصرف خود را کاهش دهند.

با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده و تصمیماتی که در جلسات کارشناسی  اتخاذ خواهد شد و به طور خاص با همکاری موثر مشترکان عزیز، امید است بتوانیم این دو هفته ویژه را با موفقیت پشت سربگذاریم.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط