1403/04/21-13:28

طرح بزرگ شهر من، شهر قرآن درجزیره هرمز برگزار شد

طرح بزرگ شهر من، شهر قرآن درجزیره هرمز برگزار شد

طرح خانواده های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن با شعار من می‌توانم قران بخوانم به مدت دو روز با حضور استاد مهدی فاضلی از مدرسین برجسته و مطرح کشور و مربیان و موسسات قرآنی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، وحید امیری سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز امروز گفت: در فصل دوم طرح خانواده‌های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن باشعار من می‌توانم قران بخوانم ذیل حمایت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان و با همکاری کانون‌ خدمت رضوی جزیره هرمز  در فصل تابستان ۱۴۰۳ برگزار  شد و جزیره هرمز اولین میزبان‌ اجرایی این طرح در سطح استان  بود.

وی بیان داشت: در فصل اول این طرح بزرگ و ارزشمند قرآنی تحت عنوان شهر من شهر نماز درجزیره هرمز  بالغ بر 150 مربی، معلم پایه اول دوره ابتدایی و مادران در این طرح شرکت کردند.

امیری افزود: هدف از برگزاری طرح شهر من، شهر قرآن، توانمند سازی مربیان قرآنی و معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی است که در حوزه آموزش هدفمند قرآن کریم به کودکان با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ابزار فرهنگی هنری همچون شعر، اشاره، قصه، بازی، رنگ‌خوانی و بخش خوانی اجرا خواهد شد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز ادامه گفت: استاد مهدی فاضلی مدرس کشوری شهر نماز، شهر قران و دارنده بیش از ۷ رتبه کشوری در جشنواره‌های متنوع شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز برای کودکان در کشور است که مبدع و مدرس این طرح استانی است.

امیری اظهار داشت:  وی سابقه برگزاری بیش از هزار دوره کشوری را در کارنامه خود دارد و آموزش به کودک را دارای دو مولفه مهم میداند و اول اینکه آموزش باید با زبان کودک یعنی شعر و قصه، بازی و نمایش و کاردستی و روش های یاددهی یادگیری باشد و در مرحله دوم باید با ابزار دیداری شنیداری و بصورت تعاملی باشد.

نماینده ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در هرمز بیان کرد : یکی دیگر از برنامه استاد فاضلی آموزش رایگان یک هزار مربی و مادر به شیوه های آسان سازی و لذت بخش نماز و قران یک فعالیت استراتژیک و خانواده بنیان است که در بهترین استان و بابهترین شکل حمایتی آغاز شده است و در دو فصل شهر من، شهر اهل بیت و شهر مادران قرآنی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: ایجاد شبکه‌ای از مربیان قرآنی آگاه و مسلط به روش‌های نوین و موثر از اهداف بلند در این طرح است و این رویداد فاخر زمینه توسعه فعالیت های قرآنی، آموزش اثربخش، و توجه به قشر تاثیر پذیر کودک را فراهم خواهد ساخت.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط