1399/12/13-20:01

94 درصد کل وسعت هرمزگان اراضی ملی است

94 درصد کل وسعت هرمزگان اراضی ملی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در هفته منابع طبیعی 50 هزار اصله نهال در سراسر هرمزگان کاشته می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد نور موسوی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی امسال 50 هزار اصله نهال در سراسر استان کاشته می‌شود.

وی افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال نیز «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» قرار داده شده است که با رویکرد حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی تجدید شونده و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در جامعه صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان این که صیانت از انفال و حفاظت از آب و خاک در کشور بر دوش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به تبع آن ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است، عنوان داشت: از 7.2 میلیون هکتار مساحت استان معادل 6.8 میلیون هکتار آن منابع طبیعی است.

موسوی همچنین گفت: در کشور معادل 83 درصد از کل کشور منابع طبیعی است اما در هرمزگان این میزان معادل 94 درصد از کل مساحت استان را شامل می‌شود.

وی همچنین به افزایش 4 هزار هکتاری پوشش گیاهی جنگل‌های مانگرو در استان نیز اشاره و بیان داشت: سطح این جنگل‌ها به مدد اقدامات خوب مردمی و منابع طبیعی از 20 هزار هکتار به 24 هزار هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان ادامه داد: در استان علاوه ب 24 هزار هکتار جنگل‌های مانگرو، 50 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت نیز داریم که نمونه آن را در شرق شهر بندرعباس می‌بینید که تأثیر بسزایی در حفظ و صیانت از خاک و منابع عمومی و زیرساخت‌ها و همین طور شرایط مناسب برای فرودگاه بندرعباس شده است.

موسوی، شمار سازه‌های آبخیزداری در استان را نیز 8400 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این سازه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و همچنین مشارکت بنیاد علوی، بیناد برکت، بسیج و خیران عزیزی ساخته شده است که در کنار ما در این عرصه مشارکت فعال دارند.

وی درباره مشارکت خیران در ایجاد سازه‌های آبخیزداری و نقش مهم آنان در نقاط مختلف استان نیز گفت: اولین استان دارای مجمع خیران آبخیزداری هستیم که کمک شایانی در این عرصه به منابع طبیعی و احیای آب و خاک و صیانت از محیط زیست می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان درباره دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان هرمزگان نیز بیان داشت: در این هفته دهها برنامه مختلف با تأکید بر عدم تجمع و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در بندر خمیر نیز ان‌جی‌او‌های فعال در این شهرستان اقدام به تولید نهال حرا کرده‌اند که کار کاشت آن را در این هفته آغاز می‌کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط