1403/03/22-15:45

سرمایه گذاری در بخش انرژی های سبز از نفت پیشی گرفته است

سرمایه گذاری در بخش انرژی های سبز از نفت پیشی گرفته است

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مسیر حرکت دنیا در زمینه تأمین انرژی به سمت و سوی انرژی سبز است و در این زمینه طی سال گذشته بیش از 350 میلیارد دلار در دنیا سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، علیرضا جعفرپور بروجنی مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مراسم گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌  گذار انرژی جهان به سمت و سوی انرژی سبز است.

به گفته وی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس اقدامات محیط زیستی خوبی در سال های گذشته داشته که افزایش 100 هزار بشکه ای در تصفیه فرآورده های نفتی از جمله آن بوده است.

جعفرپور بروجنی با بیان این که در یک سال گذشته 100 هزار درخت حرا در سواحل خلیج فارس توسط این پالایشگاه کاشته شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد واحد آمونیاک نیز که سمت و سوی تأمین انرژی جهان از منبع خورشید و باد افزایش یافته، این طرح نیز می تواند در همین راستا ارزیابی شود.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: آینده جهان در سال ۲۰۵۰ به سمتی می رود که حدود ۵۰ درصد انرژی جهان انرژی سولار و بادی است و این نوید را می دهد که در آینده انتشار آلاینده گاز کربنیک کم شود و در نتیجه پدیده افزایش دمای کره زمین نیز محدود می شود.

جعفرپور بروجنی، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی بسیار مقرون به صرفه است، بیان داشت: در حال حاضر مصرف سوخت های فسیلی بسیار بالا است و سهم انرژی خورشیدی و تجدید پذیر بسیار کم است اما در آینده با سرمایه گذاری روی انرژی های بادی و خورشیدی افق روشنی برای تأمین انرژی دنیا وجود دارد.

وی، با اشاره به اینکه در ۲۵ سال گذشته حدود ۳۰ درصد تدوام خشکسالی ها و اضافه شدن مناطق خشک را شاهد بوده ایم، ابراز داشت: امیدواریم طبق اصل ۵۰ قانون اساسی به سهم خود به حفظ محیط زیست بپردازیم و در مسیر توسعه پایدار برای حفظ منابع برای آیندگان تلاش کنیم.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط