1403/03/14-14:27

هشدار علوم پزشکی هرمزگان به مسافران کشورهای عربی

هشدار علوم پزشکی هرمزگان به مسافران کشورهای عربی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مسافرانی که به تازگی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شرقی سفر داشته‌اند، در صورت علائم تب، سردرد و بدن درد، فورا به نزدیک ترین مرکز بهداشت و درمانی مراجعه کنند چون احتمال تب دنگی بالاست.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: همشهریانی که به تازگی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شرقی سفر داشته و علائم تب، سردرد و بدن درد دارند، سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی ودرمانی مراجعه کنند. 

به گفته وی، به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دنگی (منتقله از طریق نیش پشه آئدس) در برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، همشهریانی که اخیرا سابقه سفر به آن کشور‌ها را داشته اند و تا ۱۰ روز پس از برگشت از سفر دارای علائم هستند در اسرع وقت به نزدیکترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند. 

ذاکری تأکید کرد که نمونه گیری بصورت رایگان انجام می شود و اقدامات لازم در خصوص شناسایی بیماری احتمالی آنها و شروع درمان صورت می گیرد.

وی تب بالا و سردرد شدید، درد پشت چشم، درد عضلات و مفاصل، حالت تهوع و بثورات پوستی، خونریزی از لثه یا سایر قسمت‌های بدن از علائم تب دنگی عنوان کرد.

دیروز در منطقه جنوب استان فارس یک مورد تب دنگی شناسایی شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط