1403/03/05-20:45

بزرگترین واحد شیشه کشور در هرمزگان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

بزرگترین واحد شیشه کشور در هرمزگان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

استاندار هرمزگان گفت: بزرگترین واحد شیشه کشور که واحدی هزار تنی است امسال در استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز 5 خرداد در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: در بنادر سیریک، تیاب و خمیر از محل واردات در قبال صادرات 10میلیون دلار درآمد کسب شد که به نسبت سال گذشته افزایش 5 برابری داشته است که می‌تواند سبب رونق صادرات و تجارت استان شود.

وی با تاکید بر حمایت از ایجاد زنجیره‌های شیشه در استان افزود: در حوزه زنجیره شیشه استان، حلقه‌های بالای این زنجیره، فعالیت خوبی دارند و بزرگترین واحد شیشه کشور که واحدی هزار تنی است امسال مورد بهره برداری قرار خواهیم داد اما سایر زنجیره‌های شیشه خاص صنعت خودرو و صنعت ساختمان نیز نیازمند توسعه است.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه زیرساخت‌های مورد نیز زنجیره شیشه کارهای خوبی صورت گرفته و پست برق فشار قوی و خطوط انتقال آن در حال اجرا شدن است و تا دی ماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به صادرات گچ از بنادر استان تصریح کرد: در حوزه صادرات گچ، استان تا سال 99 صادرات خوبی داشت اما پس از این سال صادرات متوقف شده بود و بعد از راه‌اندازی بندرگاه خمیر و جاده‌های منتهی به این بندر شاهد جهش در حوزه صادرات گچ هستیم. 

دوستی گفت: صادرات گچ نیازمند برخی اصلاحات در زنجیره صادراتی است و بدین منظور 3 نقطه شامل پس کرانه بندر شهید رجایی، ترمینال بزرگ مواد معدنی بندر شهید رجایی و مجمتع ایزوایکو مد نظر قرار گرفته است. 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط