1403/03/05-20:41

اهدای عضو همزمان دو جان آفرین در هرمزگان

اهدای عضو همزمان دو جان آفرین در هرمزگان

رییس واحد اهدا عضو استان هرمزگان از انجام همزمان دو مورد اهدا عضو، خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، دکتر محمود حسین پور رییس واحد اهدای عضو استان هرمزگان امروز در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۰ بامداد روز پنجم خرداد، اعضاء دو فرد مرگ مغزی جهت پیوند به بیماران نیازمند، طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به مرکز پیوند جنوب کشور فرستاده شد.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: محمد عبدی پور، آقای ۶۷ ساله،  در تاریخ ۳۰/۰۲/۱۴۰۳ با تشخیص ترمای ناشی از تصادف در  بیمارستان خلیج فارس پذیرش و تخت مراقبت های ویژه قرار میگیرد. 

این جان آفرین گرانقدر به دنبال شدت آسیب وارده به سلول های مغری در تاریخ ۳ اردیبهشت مرگ مغزی میشود و در تاریخ ۴ اردیبهشت با رضایت خانواده ایثارگر عبدی پور،  مبنی بر اهدا اعضاء عزیز از دست رفته ایشان، هماهنگی با مرکز پیوند جنوب کشور جهت اعزام دو  جراح انجام و این جان آفرین عزیز در ساعت ۰۲:۰۰ بامداد جهت انجام عمل، به وسیله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از بیمارستان خلیج فارس به اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی منتقل و کبد وی جهت پیوند برداشت شد. 

همزمان، اهدا کننده دیگری نیز، در بیمارستان صاحب الزمان تحت عمل هاروست قرار گرفت. 

احمد پور مقدری، اهدا کننده ۴۸  ساله که با سردرد شدید، در تاریخ ۳۰/۰۲/۱۴۰۳  به بیمارستان صاحب الزمان مراجعه و تحت مراقبت قرار میگیرد. متاسفانه به رغم تلاش کادر درمان، این جان آفرین گرامی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت،  به علت شدت آسیب وارده به سلول های مغزی، دچار کاهش سطح هوشیاری و متعاقب آن در تاریخ ۳ اردیبهشت مرگ مغزی میگردد. با رضایت خانواده ایثار گر پورمقدری، جهت اهدا عضو، کبد و دو کلیه این عزیز، جهت پیوند به بیماران لیست انتظار برداشته شد.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: با توجه به اینکه لازم است عضو های برداشته  شده در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان مقصد منتقل و به بیماران پیوند زده شود. با اداره اورژانس ۱۱۵ جهت انتقال اعضا با بالگرد هماهنگی شد و اعضاء برداشته شده به همراه تیم حراجی با بالگرد اورژانس هرمزگان از بندرعباس به لارستان و از آنجا با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

دکتر حسین پور در انتها ضمن طلب آمرزش برای این دو عزیز مرحوم، از خانواده عبدی پور و پور مقدری به خاطر انجام این کار خدا پسندانه تقدیر نمود و گفت: این چهارمین و پنجمین اهدا عضو انجام شده در سال جاری و دومین عمل هاروست انجام شده در بیمارستان صاحب الزمان می باشد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط