1403/02/14-14:38

پیگیری جدی استاندار هرمزگان در حل مشکلات پروژه پساب بندرعباس

پیگیری جدی استاندار هرمزگان در حل مشکلات پروژه پساب بندرعباس

استاندار هرمزگان امروز در بازدید از پروژه انتقال پساب فاضلاب بندرعباس، پیگیری هایی را به منظور شتاب دادن به اجرای این پروژه انجام داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، پروژه انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب این شهر از جمله پروژه های مهم و ملی در کشور است که صنایع مطرح غرب بندرعباس همت کرده و با مدیریت ستادی استانداری هرمزگان درصدد رفع مشکل دیرینه فاضلاب این شهر هستند.

امروز استاندار هرمزگان نیز با همراهی شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه خلیج فارس و حمزه پور مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن بازدید از تصفیه خانه بندرعباس، پیگیری هایی را نیز به منظور شتاب دادن به اجرای این پروژه انجام داد.

طرح تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس با نگاه بلندمدت وآینده نگر در حال اجراست تا مناطقی مانند شهرک پیامبراعظم (ص) و طرح نهضت ملی مسکن را به طور کامل پوشش دهد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این بازدید با بیان این که بخش هایی از شبکه کنونی فاضلاب شهر بندرعباس دچار شکستگی است و لذا کیفیت پساب فاضلاب بندرعباس را نیز بشدت تحت تأثیر قرار داده و از سویی شبکه فاضلاب مناطقی از شهرک پیامبر اعظم نیز باید توسعه و تکمیل شود، خاطرنشان کرد:‌ اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند و برنامه این است فازهایی که عملیاتی شده تا پایان ۱۴۰۴ به پایان برسد.

به گفته وی، در ابتدای دولت سیزدهم به این پروژه حدود 17 میلیارد تومان تزریق مالی صورت گرفته بود اما در این دولت و با پیگیری های صورت گرفته، بیش از 3000 میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارداد و مشارکت عقد شده که سبب پیشرفت جدی پروژه شده و آن را به مراحل نهایی نزدیک ساخته است.

دوستی ادامه داد: 3 فاز نخست پروژه بزرگ انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به پایان رسیده و 3 فاز دوم هم آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده به پیش می رود.

ابراز رضایت استاندار از پیشرفت پروژه

وی افزود: یکی از پیگیری های ما تخصیص ارز برای برخی خریدهای مورد نیاز این پروژه است تا بتوانیم با آینده نگری و دوراندیشی،‌ زمینه تکمیل سریعتر پروژه را فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان همچنین بیان داشت:‌ هدف ما اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند و برنامه این است فازهایی که عملیاتی شده تا پایان ۱۴۰۴ به پایان برسد.

مهدی دوستی در جریان حضور امروز در تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس، از کارگران فعال در این بخش نیز با اهدای گل قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط