1403/01/26-20:11

آماده باش در هرمزگان برای بارش سیلابی

آماده باش در هرمزگان برای بارش سیلابی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ضمن هشدار سطح قرمز هواشناسی گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان با توجه به ورود موج جدید بارشی در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد مرودی معاون عمرانی استانداری هرمزگان امروز در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان افزود: با ورود سامانه جدید بارشی به استان از شهروندان هرمزگانی تقاضا داریم تا از اتراق و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی هدف از برگزاری این نشست را ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان و ایجاد هماهنگی در صورت لزوم دانست و بیان کرد: تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا با توجه به اعلام قرمز هواشناسی در خصوص روزهای آینده، شاهد کوچکترین اتفاقی نباشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، بر لزوم انجام اقدامات ایمنی و احتیاطی با هدف کاهش خسارت‌های احتمالی تاکید و اظهار کرد: اقدامات لازم و مورد نیاز جهت حفظ ایمنی شهروندان انجام گیرد.

مرودی تصریح کرد: تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های برون استانی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان لغو و مکلف به حضور در محل کار خود جهت مدیریت امور طبق هشدار هواشناسی هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان نسبت به استقرار ماشین آلات، تجهیزات و امکانات لازم جهت امداد و ایمنی هرچه بیشتر در سطح استان اقدام کنند.

مرودی بر اطلاع رسانی گسترده جهت آگاهی هم استانی‌ها و پیشگیری از وقوع هرگونه اتفاقی از طریق صدا و سیما، بخشداری‌ها و دهیاران تاکید کرد و گفت: هرگونه اطلاع رسانی در چرخه مدیریت بحران تنها با محوریت مدیریت بحران استانداری و به‌صورت متمرکز انجام شود.

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد که بر اثر فعالیت سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط