1403/01/19-14:31

معیارهای یک پاسخ پشیمان کننده

معیارهای یک پاسخ پشیمان کننده

اگر چه انجام هر انتقامی به منظور ایجاد بازدارندگی یک زمان طلایی دارد و نیروهای مسلح کشورمان نیز در زمینه مقابله با دشمن صهیونیستی همواره دست بر ماشه بوده اند اما شاید به جرات می توان گفت که کسی انتظار این سطح از حماقت وحشی وار از سوی صهیونیست ها را در حمله به محل سفارت و کنسولگری کشورمان در سوریه را در ذهن خویش انتظار نداشت.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،‌ مهدی خسروی از فعالان رسانه ای هرمزگان در یادداشتی پیرامون ویژگی های پاسخ ایران به جنایت تازه صهیونیست ها آورده:

اقدام تروریستی صهیونیست ها در حمله با 6 موشک به کنسولگری رسمی ایران در مجاورت سفارت ایران در قلب دمشق پایتخت سوریه، اتفاقی متفاوت از تمامی دست درازی های سال های اخیر صهیونیست ها به کشورهای مختلف و نیز در تعرض به منافع جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بود که به گفته بسیاری از تحلیل گران، سطح درگیری میان ایران و رژیم جعلی اسرائیل را به تراز جدیدی تغییر داد که معادلات بسیاری را در پی خواهد داشت و رخدادهای پسینی این اتفاق به تدریج رقم خواهد خورد. اتفاقی که از آن به یک پیچ و گلوگاه تاریخی پس از ۷ اکتبر تعبیر می شود.

حمله به سفارت و یا کنسولگری یک کشور به مثابه حمله به خاک آن کشور است و ایران در طراحی شیوه جبران این حمله تروریستی به منظور ایجاد بازدارندگی فعال در منطقه بدون شک این فاکتور کلیدی را در نظر خواهد گرفت.

اگر چه انجام هر انتقامی به منظور ایجاد بازدارندگی یک زمان طلایی دارد و نیروهای مسلح کشورمان نیز در زمینه مقابله با دشمن صهیونیستی همواره دست بر ماشه بوده اند اما شاید به جرات می توان گفت که کسی انتظار این سطح از حماقت وحشی وار از سوی صهیونیست ها را در حمله به محل سفارت و کنسولگری کشورمان در سوریه را در ذهن خویش انتظار نداشت و به همین دلیل نیز بود که سردار شهید زاهدی فرمانده سپاه سوریه و لبنان در سپاه قدس به همراه جانشین خود در جلسه ای که در کنسولگری ایران برپا بود،‌ حضور یافت و این رخداد تروریستی غم انگیز رقم خورد.

برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با این جنایت صهیونیست ها، مطالبه عمومی در جامعه شکل گرفته و این حق قانونی ایران است که برای دفاع از کیان خود و نیز جبران تصویر خباثت آلود رژیم جعلی در اذهان عمومی جهانیان، اقدام متقابلی را با سطحی از پشیمان کنندگی خیره کننده تدارک ببیند تا بغض فشرده مسلمانان جهان از این رژیم که میان دو حجم عظیم از نابودی گرفتار آمده تسلی یافته و در عین حال خنجر خون آلودی که او سال ها از نیام برآورده و در دل جهانیان و ملت های مظلوم فرو می کند، از بن قطع شود.

در انجام این انتقام که به تعبیر سید مقاومت، ممکن است یک روز،‌ یک هفته و یا یک ماه دیگر انجام شود، شکی وجود ندارد اما باید متوجه آن بود که طراحی هنرمندانه برای ضربه ای اساسی در سطح ضربه جنایتکارانه صهیونیست ها بدلیل رفتارهای جنون آمیز این رژیم باید با دقت، هوشیاری، ظرافت و در عین حال قدرت کامل صورت گیرد که طراحی ساز و کار این ضربه به هماهنگی و عمق دهی به اطلاعات اساسی در دل جریان مقاومت در منطقه و نیز ساختارهای نظامی کشورمان نیاز دارد.

از سویی منجلاب پیش آمده برای صهیونیست ها در غزه، معادله ای سراسر شکست را پیش روی آنان نهاده است. به طوری که اگر از غزه عقب بنشینند، مقاومت آسمانی می شود و اگر به این وضعیت تداوم بخشند نیز روز به روز در دنیا خار و خفیف تر خواهند شد چرا که تصویر پوشالی صهیونیست ها را از ارتشی تمام عیار به سطح کودک کشانی وقیح تنزل داده که هیچ دستاوردی برایشان متصور نیست.

در چنین معرکه رو به تباهی برای صهیونیست ها،‌ هم سران این رژیم و هم آمریکا به دستاویز جدیدی نیاز دارند تا احتمالا جبهه جدیدی بگشایند و اوضاع را برای این رژیم و نیز برای مصرف داخلی بخصوص در آستانه انتخابات پیش رو، التیام بخشند.

آمریکا آماده است تا برای رهایی دادن صهیونیست‌ها از اوضاع غزه، جبهه جدیدی بگشاید و دموکرات‌های ساکن کاخ سفید هم برای بقای در مدار قدرت از درگیری تازه ای استقبال می کنند و لذا شکی در آن نیست که با سنجش تبعات احتمالی حمله به سفارت ایران در سوریه،‌ چراغ سبز به صهیونیست ها نشان داده باشند.

از سوی دیگر خلیج فارس و کل منطقه دارای بازیگران مزور و چند چهره‌ای است که هیچ اعتمادی به آنان نیست. در اوج حملات دلاورانه یمنی ها به کشتی های صهیونیستی، برخی از کشورهای منطقه برای آنان کریدور زمینی مهیا می کنند و برخی دیگر نیز بر حجم معاملات خود با این رژیم کودک کش پس از حمله به مردم غزه،‌ افزوده اند.

در این شرایط منطقه ای، ایران با درک مصالح خویش، سال‌هاست که مرزهای خود را برای ایجاد ثبات امنیتی، در کیلومترها آن سوتر بنا کرده و دقتش بر پرهیز از کشاندن درگیری به خاک کشور است و مطمئنا هر پاسخی به صهیونیست‌ها در جواب حماقت وحشی‌وار دمشق باید ضمن دقت و وسعت کافی، تولید بازدارندگی کند و این تناسب آفرینی میان نوع و میزان ضربه و نسبت سنجی آن با میزان بازدارندگی بر دوش فرماندهان و نخبگان نظامی کشورمان است که بتوانند فرمان ولی را در دادن پاسخ پشیمان کننده، محقق سازند.

باید به فرزندان این آب و خاک در نیروهای مسلح کشورمان که همیشه سینه آنان در برابر دشمنان ستبر بوده و خون خویش را در این راه نثار کرده‌اند، اعتماد کرد و برای آنان از درگاه خدا طلب نصرت کنیم.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط