1402/11/26-17:53

18مصوبه در نشست کمیسیون فرهنگی شوراهای کشور

18مصوبه در نشست کمیسیون فرهنگی شوراهای کشور

عباسی،رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس از تصویب 18 مصوبه در نشست مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای مراکز استان‌های کشور خبر داد

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عیسی عباسی،رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس در حاشیه برگزاری  آیین اختتامیه پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در بندرعباس اظهار کرد: در سلسله نشست های تخصصی دو روزه به میزبانی شورای اسلای شهر بندرعباس و با حضور رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها تصمیمات خوبی از طریق جمع‌بندی گفتگوها و نظرات در قالب 18 مصوبه گرفته شد که به شرح ذیل می باشد:

 

1) با توجه به اهمیت موضوع جهاد تبیین بویژه در میان نسل امروز(دهه نودی و هشتادی) روسای کمیسیون فرهنگی طرح های فاخر تبیینی تربیتی اجرا شده یا در دست اقدام خود را در راستای ارتقای سلامت و امنیت فکری عقیدتی و رفتاری این نسل را به اشتراک بگذارندو درجلسه بعدی ارائه نمایند.

 

2) با توجه به اینکه قریب به اتفاق رویدادها و برنامه های فرهنگی اجتماعی ماندگاری ندارد روسای محترم کمیسیون فرهنگی پیشنهادات خود را در خصوص اجرای تعدادی پروژه فرهنگی ماندگار(زیر ساختی یا رویداد دائمی و ماندگار) را به جلسه بعدی ارائه نمایند.

 

3) با توجه به اهمیت مسجد محوری و لزوم بازگشت و فعالیت های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی به مساجد، راهکارهای علمی در این خصوص را در نشست بعدی اعلام فرمایند.

 

4) با توجه به اینکه یکی از موضوعات مهم و مغفول در سطح شهرها برای شهروندان بویژه نسل جوان و نوجوان موضوعات هویتی و بحران هویت می باشد شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استانها نسبت به برگزاری سلسه جلسات تبینی به منظور شناخت مفاخر، مشاهیر، ظرفیتهای گردشگری  و تاریخی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح شهرها که برای نسل جوان و نوجوان قابل درک و رویت باشد اقدام نمایند.

 

5) اعضاء حاضر با توجه به اهمیت موضوع بحران هویت نسبت به ارائه طرح ها و ایده ها جهت اجلاسیه آتی اقدام نمایند.

 

6)  از اجلاسیه های آتی نسبت به معرفی ساز وکار و چارچوب در خصوص استفاده از مشاورین فرهنگی در حوزههای مختلف اقدام و پیگیری گردد.

 

7) شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها نسبت به برنامه ریزی درخصوص اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان ویژه دانش آموزان با توجه به تعطیلی ایام نوروز اقدام نمایند و قبل از اجرا جهت بهره مندی سایر همکاران اقدامات را در بستر فضای مجازی برای سایر اعضاء اطلاع رسانی نمایند.

 

8) با توجه به سبک رفتار واخلاق متفاوت در نسل جوان و نوجوان برنامه های اجرایی متنوع و برای همه گروهها باشد ضمن اینکه رویکرد اقدامات برای جوانان و نوجوانان با نگاه اسلامی باشد.

 

9) با توجه به اینکه شوراهای اسلامی در زمان بررسی و تصویب بودجه سال 1403 می باشند مصوب گردید حداقل بودجه در حوزه فرهنگی 5 % در سایر شهرها باشد.

 

10) برنامه جامعی برای اجرا در سال تحصیلی 1404-1403 با موضوع مدرسه محوری برای اجلاسیه آتی توسط کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز تهیه و تنظیم گردد.

 

11) شوراهای اسلامی و شهرداری ها به منظور تربیت نیروی انسانی و راویان انقلاب اسلامی بازدیدهای سیاسی، اردوهای تربیتی و... را با همکاری نیروی مقاومت بسیج اجرا نماید.

 

12) شوراهای اسلامی شهر در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات نسبت به برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه دانش آموزان رای اولی(پایه دوازدهم) برابر طرح اجرا شده  در شهرتربت حیدریه اقدام نمایند.

 

13) به منظور ایجاد وحدت رویه در برنامه ریزی های فرهنگی سازمان های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداریها از این پس در نشست های روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی روسای سازمان ها نیز حضور داشته باشند.

 

14) با عنایت به برگزاری مجمع مشورتی روسای شهرهای مراکز استان ها و تشکیل کمیسیون فرهنگی در این نشست ها، جمع بندی و مصوبات نشست های روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای کشور توسط جناب آقای عین بیگی ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد از اعضاء این نشست اعلام و در آنجا نیز مصوب گردد.

 

15) از آنجا که سازمان شهرداری های کشور و مجمع کلانشهرها نیز با کارگروه هایی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ها اظهار نظر و ابلاغ مصوبات دارند در نشست های آتی مسئولین مربوطه دعوت شوند.

 

16) در نشست آتی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان بازآفرینی شهری، رئیس سازمان شهرداریهای کشور دعوت گردند تا امکان تدوین برنامه های مشترک با رویکرد نوین فرهنگی امکان پذیر گردد.

 

17) مصوبات اجلاسیه های اخیر جهت اجرایی شدن پیگیری گردد و در این باره مسئول پیگیری تعیین و الزام قانونی آن

 

تعریف گردد.

 

18) اعتبارات سازمان های فرهنگی براساس ماده 80 حداقل 5% از کل اعتبارات شهرداری از سوی وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ گردد که شوراهای اسلامی در بودجه سال 1403 این موضوع را لحاظ بفرمایند.

 

گفتنی است پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی به میزبانی شورای اسلامی شهر بندرعباس و با همکاری شهرداری این شهر به مدت 2 روز در تاریخ های 25 و 26 بهمن ماه برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط