1402/11/05-17:50

واکنش رئیس شورای شهر تهران به ورود فاضلاب بندرعباس به دریا؛ خلیج فارس در معرض خطر است

واکنش رئیس شورای شهر تهران به ورود فاضلاب بندرعباس به دریا؛ خلیج فارس در معرض خطر است

«مهدی چمران» با حضور در صحن شورای شهر بندرعباس به موضوع محیط زیست شهری اشاره کرد و نسبت به ورود فاضلاب شهر بندرعباس به خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور از صبح روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه به میزبانی شورای شهر بندرعباس آغاز شده است و تا پنجم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

"مهدی چمران"، رئیس شورای شهر تهران با حضور در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: امیدواریم در اختتامیه مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهر به نتایج خوبی برسیم، مسائل مهم کشور و مراکز استان‌ها مطرح شود و دستاوردهای خوبی را کسب کنیم.

 

وی ضمن بیان اینکه سال‌هاست با مسائل شوراها دست به گریبان هستیم و اندوخته‌ای از تجربه در این زمینه داریم، افزود: بندرعباس در قیاس با دوران جنگ و‌ چندین سال گذشته که به این شهر سفر کردم تفاوت‌های زیادی کرده است.

 

رئیس شورای شهر تهران ضمن ابراز امیدواری برای اداره شهر و تبدیل آن به شهر نمونه بندری گفت: بندرعباس امکانات و ظرفیت‌های بالایی دارد؛ هم قطب صنعتی است و هم از نعمت دریا برخوردار است؛ امید داریم شما مسئولان شهری، شهری آرام و آسوده برای شهروندان پیش‌بینی کنید.

 

چمران اضافه کرد: برای احیای بافت فرسوده بایستی شهرداری با ارائه امکانات و بسته‌های تشویقی به شهروندان، مردم و سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق دهد.

 

وی با بیان اینکه بافت جدید را به خارج شهر نبرید و در بافت فرسوده آن را ایجاد کنید، گفت: یکی از عوارض بلند مرتبه‌سازی نداشتن امکانات آتش نشانی است لذا توصیه می‌کنیم چندان به این سمت نروید.

 

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: محیط زیست بندرعباس نیاز به توجه دارد؛ در راس آن مسئله ورود فاضلاب به دریا است. آلودگی دریا زیاد است. استفاده‌های زیادی از فاضلاب می‌توان داشت. خلیج فارس درمعرض خطر است؛ اگر دریا آلوده شود به این سادگی‌ها نمی‌توان رفع آلودگی کرد.

 

لازم به ذکر است که در این نشست صمیمانه اعضای شورای شهر بندرعباس به بیان اهم مسائل شهر پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط