1402/11/05-17:03

شوراها نمونه تاثیرگذار پیشرفت کشور هستند

شوراها نمونه تاثیرگذار پیشرفت کشور هستند

حب مردمی دولت در گرو همکاری با شهرداری ها است / دولت در کنار شهرداری ها قرار گیرد / شوراها نمونه تاثیرگذار پیشرفت کشور هستند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی چمران رئیس اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور امروز پنجشنبه در هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شرواهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور در محل هتل همای بندرعباس اظهار کرد: از نزدیک به دیدار مردم شهرها ونشست با مسئولین به ویژه با شوراهای عالی شهرهایشان داشته ایم و شاهد بودم که شوراها سبب یک جهش و یک حرکت بزرگی در شهرها شده اند و این حرکت در جامعه امیدی است که به خودمان می دهیم.

چمران با بیان اینکه دشمنان ما می خواهند این امید را از ما بگیرند و کسانی که می توانند بیشترین امیدآفرینی در جامعه داشته باشند همین اعضای شهرداری ها هستند، افزود: بنا بر این اگر شهرداری ها در کشور بتوانند خوب کار کنند و از جهت فیزیک شهر و همچنین ابعاد معنوی خوب کار کنند، تحولات خوبی را ایجاد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: گر دولت ها هم می خواهند در دل مردم جای کنند یکی از راه ها این است که در کنار شهراری ها قرار بگیرند نه در مقابل آنها و اینگونه نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

رئیس اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور گفت: به نفع دولت‌ها است که این همکاری ها گسترش پیدا کند که به نفع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

چمران با اشاره به اینکه کاری که شوراها در تمام کشور انجام میدهند با موفقیت همراه باشد که همین گونه هم بوده است، آبادی را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات فراوانی نیز پیش روی آنها می باشد، وجود اختلاف نظردر شوراها یک نعمت است اما هماهنگی و همفکری نیز باید وجود داشته باشد که موجب ایجاد تامید در دل مردم می شود.

وی تاکید کرد: ما برای خدا کار می کنیم و برای مردم کار می کنیم که نتیجه تلاش نمایندگان مردم باعث امیدواری مردم به آینده می شود و ماحصل آن شرکت مردم در بزنگاه هایی است که کشور به حضور آنها نیاز دارد.

رئیس اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور با بیان اینکه شوراها در زمینه پیشرفت کشور یکی از نمونه های موثر وتاثیرگذار هستند،ابراز کرد: در بدنه دولت برخی افراد فکر می کنند که شوراها رقیب آنها هستند، اما در صورتی که ما رفیق و دستگیر آنها هستیم و قطعا می دانم وزیر کشور از این موضوع راضی نیستند و این روشی که الان در همه دنیا پیاده سازی شده است را بهتر است در کشورمان اجرایی نماییم.

چمران گفت: یک وزارت خانه نمی تواند در تمام شهرها بنشیند و شهرها را اداره کند، پس بهتر است که این تصمیم را بپذیرند و تثبیت مدیریت باعث می شود شاهد پیشزفت های چشمگیر باشد.

وی توضیح داد: تثبیت مدیریت شهرداران در کلانشهرها به خصوص در شهرهایی نظیر اصفهان و تهران باعث شده است که تغییرات خیلی خوبی در مدیریت شهری اتفاق افتد و از شوراها خواهشمندیم حداقل در یک بازه زمانی چند ساله این اعتماد را به شهرداران شهرشان داشته باشند.

به گفته رئیس اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور، دولت گذشته در مدت یک سال هیچ گونه اتوبوسی به شهرداری ها نداده است که نتیجه آن گرفتاری مردم و ایستادن در صف های طولانی در همه شرایط آب و هوایی می شود.

چمران خاطرنشان کرد: امروز شهرداری ها با حق مالیات بر ارزش افزوده مدیرت می کنند که این حق واقعی آنها است و تقاضا می کنم که این حق خودمان و مال خودمان را به خودمان بپرازیم و انتظار داریم همکاری ها صورت گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در این زمینه گفت: حضرت امام راحل در نهم اردیبهشت سال 58 فرمودند که هرچه سریع تر قوانین شوراها نگاشته شود که با شروع جنگ تحمیلی این موضوع مهم به تاخیر افتاد و تا کنون این اختلاف فاز و عقب ماندگی حفظ شده است.

رئیس اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور با بیان اینکه ما 130 هزار شورایی در کل کشور هستیم و 7 بند در قانون اساسی داریم، اظهار کرد: اما هیچ نهادی نداریم که از نظر آماری و قانون اساسی رقیب ما محسوب شود، ما نمی خواهیم کار اجرایی انجام دهیم اما طبق اصل هفتم قانون اساسی می توانیم در تصمیم گیری ها نقس داشته باشیم بنابراین جایگاه خودمان را باید به دست بیاوریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط