1402/12/14-16:42

وزیر ورزش: کیش را به کانون رویدادهای ورزشی بین المللی تبدیل می کنیم

وزیر ورزش: کیش را به کانون رویدادهای ورزشی بین المللی تبدیل می کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ کیش یکی از کانون های ورزش کشور بشمار می رود و برنامه داریم تا این جزیره را به کانون رویدادهای ورزشی بین المللی تبدیل کنیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز در جمع اهالی ورزش و هیأت های ورزشی این جزیره اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما به ورزش در جنوب کشور و شهرهای ساحلی،‌ توسعه ورزش های دریامحور است که این جزیره در زمینه آمایشی نیز ظرفیت های خیلی خوبی دارد و کارهای خوبی شروع شده است.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی سیاست های دریامحور ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ از تدوین سیاست های حوزه ورزش در این زمینه از سوی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود:‌ مصمم به استفاده از این ظرفیت خوب برای توسعه ورزش هستیم.

هاشمی ادامه داد: شاید این ظرفیت وجود داشته باشد تا المپیادی مشابه المپیاد استعدادهای برتری که با همکاری آموزش و پرورش اجرا می کنیم را در کیش و در حوزه ورزش های دریایی برگزار کنیم که می تواند گام مهمی در این راستا باشد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ورزش به برنامه بلند مدت 10 ساله نیاز دارد که بر اساس سیاست های کلان ورزش کشور باشد تا نهایت استفاده را از ظرفیت ها ببریم،‌ عنوان داشت: نگاه به ورزش کیش باید نگاه ملی و بین المللی باشد و میزبانی از رویدادهای مهم بین المللی یکی دیگر از ظرفیت های ورزش کیش است.

وی به برگزاری ماهانه یک رویداد بین المللی در شهرستان ها اشاره و گفت: فلسفه حضور معاونت امور بانوان وزارت ورزش در جلسه امروز و در سفر امروز برنامه ریزی برای برگزاری جام بین المللی در حوزه ورزش بانوان با همکاری منطقه آزاد کیش است تا این منطقه با ظرفیت های بالای خود بتواند به خوبی بدرخشد.

کیومرث هاشمی گفت: اخیرا میزبانی های خوبی از تیم های ملی در جزیره کیش برگزار شده که رضایت بالای تیم ها را به دنبال داشته است و در این زمینه نیز می توانیم برنامه ریزی های هر چه بیشتری داشته باشیم تا همه رشته های ورزشی بتوانند از امکان بهره مند شوند.

وی ایجاد امکان کمپ های اختصاصی در جزیره کیش حتی از سوی تیم های ورزشی را یک ظرفیت دیگر برای این جزیره برشمرد و تأکید کرد: هیأت های ورزشی در جزیره کیش ماهیت کارکردشان بدلیل ویژگی های حضور بخش خصوصی در عرصه ورزشی مقداری متفاوت است و کار برای تیمداری آسان تر است و لذا باید سیاست قطعی این باشد که بخش خصوصی فعال در کیش در لیگ های ورزشی با تیمداری حضور داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان،‌ کیش را یکی از پایلوت های ورزش همگانی دانست و گفت: این آب و هوای پاک می تواند الگویی جهانی در توسعه ورزش همگانی باشد و به عنوان نمونه به جهان معرفی شود.

هاشمی به امکان صدور حکم مدیرکلی ورزش و جوانان برای جزیره کیش اشاره و عنوان داشت:‌ برای دیگر مناطق آزاد کشور این را قبول ندارم اما برای کیش چون زیرساخت و ساختار مناسبی دارد آمادگی برای این منظور در صورت نداشتن مشکل حقوقی را داریم تا حکمی بصورت مدیرکلی صادر کنیم.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط