1402/11/18-22:37

بدنبال اعتبار 500 خودرو برای راه اندازی کتابخانه‌های سیار در کشور هستیم

بدنبال اعتبار 500 خودرو برای راه اندازی کتابخانه‌های سیار در کشور هستیم

دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور داده تا اعتبار 500 خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه های سیار را تأمین کند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور روز گذشته میهمان استان هرمزگان بود.

وی دو دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و اهالی رسانه داشت و در این دیدارها بر توسعه کتابخانه ها و نیز کتابخانه های سیار تأکید کرد.

مهدی رمضانی از تلاش جدی برای افزایش کتابخانه ها در هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: بدنبال آن هستیم تا هیچ شهر بدون کتابخانه ای در هرمزگان وجود نداشته باشد و تأکیدمان بر افزایش کتابخانه های سیار در کشور است.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بیان آماری در همین زمینه عنوان داشت: در ابتدای دولت تعداد کتابخانه‌های سیار که خدمات فرهنگی را در اختیار مردم قرار می‌دهد ۳۰ کتابخانه بود اما در حال حاضر این آمار به بیش از ۵۰ کتابخانه رسیده است و رئیس جمهور نیز در یک دستور به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده‌اند اعتبارات ۵۰۰ خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار را تأمین کنند.

فعالیت 3800 کتابخانه در کشور

وی همچنین به فعالیت 3800 کتابخانه در کشور اشاره و افزود: 1000 کتابخانه خصوصی و مشارکتی و 2800 کتابخانه نیز نهادی هستند که در آنها تا 60 خدمت فرهنگی ارائه می شود.

رمضانی گفت: مقرر شده 200 خودرو تا پایان سال از سوی وزارت صمت برای نهاد کتابخانه ها تأمین شود تا بتوانیم آنها را نیز به زیرساخت های فرهنگی کشور تبدیل و کتابخانه سیار با آنها راه اندازی کنیم.

بطور جدی دنبال ایجاد کتابخانه برای شهرهای بدون کتابخانه ایم

دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور در بخش دیگری از اظهاراتش به فعال بودن همه پروژه های راکد و نیمه فعال کتابخانه سازی در کشور اشاره و گفت: به طور جدی بدنبال توسعه کتابخانه های روستایی و ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد این زیرساخت هستیم.

رمضانی همچنین از راه اندازی زنگ کتاب در مدارس نیز خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با جامعه بسیار بزرگی از معلمان و دانش آموزان یکی از کانون های اصلی کتاب و کتاب خوانی است و لذا تعریف زنگ کتاب و اتصال مدارس به کتابخانه های عمومی از دستورات رییس جمهور است که در حال پیگیری آن هستیم.

دنبال منطقه نمونه کتابخوانی هستیم

وی افزود: در سفری که به قشم داشتیم در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد قشم پیشنهاد راه‌اندازی " منطقه نمونه کتابخوانی " و احداث کتابخانه مرکزی در این جزیره را ارائه کردیم که با استقبال مدیرعامل منطقه آزاد روبرو شد که امیدواریم با اهتمام ویژه دنبال شود.

رمضانی همچنین از نیاز پروژه کتابخانه مرکزی به تقویت و حمایت مالی نیز گفت و تأکید کرد: قول وزیر ارشاد در رابطه با تخصیص اعتباراتی به این پروژه از طریق ساختار اداری در حال پیگیری است و نهاد نیز تجهیز این کتابخانه را آغاز کرده است و امیدواریم این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط