1402/10/30-12:26

هرمزگان بعنوان مجری طرح پایلوت مکتب در کشور انتخاب شد

هرمزگان بعنوان مجری طرح پایلوت مکتب در کشور انتخاب شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان و با ارائه توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی استان این اقناع صورت گرفت که هرمزگان به عنوان پایلوت طرح ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، فرشاد محمدی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان امروز در تبیین رویداد بزرگ فرهنگی استان با اصحاب رسانه اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای بین مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با نام اختصاری مکتب و ستاد توانمندسازی و محرومیت زدایی ۲۰۲۰ محدوده کشور در تهران امضا شده است.

 

محمدی با برشمردن ظرفیت های بزرگ و چشم انداز امید بخش این طرح آزمایشی در استان هرمزگان افزود: کارگروه ملی مکتب 18 عضو حقوقی دارد و برخی از اعضاء کارگروه ملی «مکتب» که شامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کتابخانه مرکز اسناد جمهوری اسلامی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه آستان قدس رضوی، موزه ملک و کتابخانه دانشگاه تهران هستند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان ادامه داد: از مواهب این طرح حضور قائم مقام وزیر کشور «مسئول ستاد ۲۰۲۰» معاون سازمان ملی اسناد و کتابخانه‌های ایران،  مهمانان حقیقی و حقوقی شامل ۱۷ مهمان به صورت بر خط و حضوری در جلسه ۲۷ دی ماه در استانداری هرمزگان شرکت کردند.   

 

محمدی اضافه کرد: مرحله اول این طرح اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث کتابخانه در شهرک پیامبر اعظم، بخش رویدر بندر خمیر، سردشت بشاگرد و جزیره لارک است و شهرستان بشاگرد تنها مرکز شهرستانی است که فاقد کتابخانه است و جزیره لارک با مساعدت استاندار با پیوست فرهنگی و گردشگری احداث آن مورد موافقت قرار گرفته است.

 

وی افزود: اختصاص ۵۰ هزار جلد کتاب از  طرف مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با محور مرکز اسناد کتابخانه‌های ملی ایران ظرف دو ماه آینده ارسال خواهد شد و این حجم کتاب برای ۸۱ باب کتابخانه اداره کل استان، کتابخانه‌های مساجد، مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه ظرفیت‌های موجود را شامل خواهد شد.  

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد: اداره کل به عنوان نخ تسبیح جهت کمک به رشد متوازن و عادلانه در حوزه کتاب و کتابخوانی عمل می‌کند و کمک همه دستگاه‌های اجرایی استان را برای بهبود بخشی این طرح را می‌طلبد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط