1402/11/04-14:28

بازدید متخصصان، پژوهشگران و اصحاب رسانه از فولاد هرمزگان

بازدید متخصصان، پژوهشگران و اصحاب رسانه از فولاد هرمزگان

درحاشیه اولین روز سومین سمینار بین المللی تولید فولاد و ریخته گری مداوم مهندسین و پژوهشگران حوزه فولاد با همراهی رسانه ها از مجتمع فولاد هرمزگان بازدید کردند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عطاء الله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان امروز گفت: فولاد هرمزگان امروز افتخار دارد در سطح جهان در حوزه صنعت اسم فولاد هرمزگان بعنوان نماد این استان همچون ستاره ایی در کنار برندهای صنعتی دنیا، برند صنعت فولاد هرمزگان چون ستاره ای بدرخشد. 

معروف خوانی به طرح های توسعه ایی فولاد هرمزگان پس از 15 سال رکود و پیشرفت اشاره کرد و افزود:  درحوزه های تولید و توسعه در طی 2 سال اخیر هر 2 سال افزایش تولید داشتیم و برای اولین بار از ظرفیت اسمی مان عبور کردیم و سال گذشته 36 ثبت رکورد داشتیم و ده ماهه امسال 28 رکورد و قطعا تا پایان سال جاری پیش بینی ثبت 36 رکورد را کردیم  در زمینه توسعه ایی طی 15 سال گذشته هیچ طرح توسعه ایی آغاز نشده بود اما طی این دوسال چند طرح بزرگ توسعه ایی را آغاز کردیم که پس از راه اندازی این طرح ها استان هرمزگان که امروز سومین استان تولید کننده فولاد در کشور است در جایگاه نخست بایستد.

 

اکنون ظرفیت تولید ما 1.5 میلیون تن در سال است که در افق توسعه ایی این مجتمع به افزایش 3.2 میلیون تن در سال برنامه ریزی کردیم. در سفر رئیس جمهور طی روزهای آینده تولید " نورد" و  اسلب انواع ورقها با ضخامت های مختلف را استارت می زنیم و فولاد هرمزگان با این شروع از تک محصولی خارج و کشور از واردات این محصول بی نیاز میشود.  

تولید اسلب تاکنون در اختیار کشورهای ایتالیا و آلمان است و دارای تکنولوژی روز دنیاست. این تکنولوژی توسط شرکت های اروپایی در دوران برجام کلید خورد و با سابقه بی وفایی اروپاییان این پروژه را رها کردند و سالها بصورت راکد ماند و سال گذشته به همت دانشگاههای صنعتی و شرکت های دانش بنیان و جوانان این مرز و بوم به مرحله تولید رسیده  و مایه بهت کشورهای  اروپایی  شده است. 

اروپاییها مشتری ثابت این محصول هستند

در حوزه اشتغال شرکت فولاد هرمزگان نزدیک به چند هزار جذب طی دوسال آینده همگام با طرح های توسعه ایی خواهد داشت و در این زمینه بیش از 3میلیون یورو سرمایه گذاری شده است. 

وی بیان کرد: طی این 2 سال تمام حساب ها و گردش حسابهای مالی شرکت فولاد هرمزگان به استان منتقل شده و این شرکت در خارج از استان و در هیچ جای دیگر حتی یک حساب بانکی هم ندارد.    در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد  به موضوعات گسترده ایی ورود کرده منجمله  تحت پوشش قرار دادن 20 هزار یتیم و حمایت از خانه های سالمندان که یکی از افتخارات فولاد هرمزگان تلقی می شود.  

آب رسانی روستاهایی که پس از انقلاب اسلامی از آب آشامیدنی سالم محروم بودند به 148 روستا میرسید که به همت استاندار سخت کوش و پرتلاش لوله های خط انتقال آب این روستاها توسط شرکت فولاد تهیه وپدر اختیار آبفای هرمزگان قرار گرفت.  

در حوزه زیر ساخت ساماندهی فاضلاب شهری که سالها بوی نامطبوع آن مشام شهروندان و گردشگران این استان را آزار می داد، ورود کردیم و در این رابطه فولاد هرمزگان سهام دار عمده شرکت زیر ساخت شدو با اولین تزریق مالی به مجموعه زیرساخت ساماندهی شبکه فاضلاب شروع و امروز دیگر شاهد آن بوی نامطبوع نیستیم.

فاز اول این پروژه در سفر رئیس جمهور افتتاح و فاز 2 و 3 بعد از چند ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.  

در حوزه مساجد و حسینیه ها به همت این شرکت تمام ساختمانهای نیمه کاره تکمیل شده و بزرگترین مرکز فرهنگی شهر موسوم به "مهدیه بزرگ"  در دست احداث است و طی ماههای آینده به بهره برداری می رسد.

در مسائل فرهنگی و عبادی استان فولاد هرمزگان پیش قدم بوده و این روزهای ماه رجب و اعتکاف از مساجد استان حمایت می کنیم و بحث افطاری روزه داران کمک رسانی می کنیم.

در ایام اربعین سعی بر این بوده که اکثر هیئت ها را حمایت کنیم. کمک های معیشتی را در حوزه های نیازمند شهر توسط روابط عمومی فولاد هرمزگان حمایت می‌کنیم. 

  مدیرعامل فولاد هرمزگان به راه اندازی اولین هنرستان فولاد در هرمزگان اشاره کرد و گفت؛  باهمکاری آموزش و پرورش و پیگیری استاندار هرمزگان اولین هنرستان فولاد با 44 دانش آموز و تجهیز امکانات و آزمایشگاه راه اندازی شده است. فارغ التحصیلان این هنرستان بدون هیچ قید و شرطی جذب فولاد هرمزگان میشوند و اگر هم بخواهند ادامه تحصیل بدهند بورسیه فولاد هرمزگان خواهند بود.  

 

در حوزه ورزش بیش از 90درصد ورزش استان تحت پوشش فولاد هرمزگان است. 57 هیئت ورزشی حرفه ایی و کارگری را حمایت میکنیم که در این رابطه افتخارات جهانی، ملی و استانی خوبی کسب کردند و انگیزه و شور و حالی که در جوانان ایجاد شده مایه دلگرمی ماست.  

حمایت از رسانه های استان، شرکت فولاد هرمزگان تنها شرکتی است که از مجموعه رسانه های استان حمایت میکند و در حد توان به یاری شان می شتابد و اعتقاد دارد که این حمایت ها باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش اخبار و رویدادهای مهم می‌شود.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط