1402/09/03-11:04

رییس دانشگاه هرمزگان: دانش پزشکی ایران با اروپا و آمریکا رقابت می کند

رییس دانشگاه هرمزگان: دانش پزشکی ایران با اروپا و آمریکا رقابت می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دانش پزشکی در ایران با کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی رقابت می کند و این محصول رشد دانش پزشکی در کشورمان در سایه انقلاب اسلامی است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: استان هرمزگان در حوزه علوم پزشکی 10 دانشکده زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دارد و به تازگی مجوز 2 دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان از شورای گسترش وزارت بهداشت اخذ کرده ایم.

 

وی عنوان داشت: نقش اساتید در رشد و توسعه علمی در همه جهات بسیار ارزنده و مهم است و در بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت های سنگینی بر دوش جامعه علمی کشور و دانشجویان و اساتید قرار داده شده که آشنایی با این مسؤولیت ها و ایفای آنها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت بسیار فراوانی دارد.

 

دکتر جاودان با بیان این که دستاوردهای قابل دفاع انقلاب اسلامی همان نقاط عطفی هستند که دشمنان آن را بر نمی تابند و دائم در پی بی اهمیت نشان دادن شان هستند، خاطرنشان کرد: برای تبیین مواضع نظام می توانیم از کلام امام و رهبری بهره بگیریم که چون برآمده از عمق جان ملت ایران هستند، نفوذ خود را نیز به خوبی بجای می گذارند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در قبل از انقلاب اسلامی فقط 4 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت اما اکنون 70 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعال در کشور داریم و دانش پزشکی ما با اروپا و آمریکا رقابت می کند و این جای بالندگی و افتخار دارد. اکنون 54 رشته آموزشی از مقطع فوق دیپلم تا فوق تخصصی در استان هرمزگان داریم که فرزندان این کشور در آن در حال تحصیل هستند و به بالندگی می رسند.

 

وی با بیان این مطلب که  این دستاوردها باید تبیین شود، افزود: زمانی در استان ما پزشکان هندی و پاکستانی بودند که مردم زبان شان را نمی دانستند اما اکنون فرزندان همین خطه خدمات متنوع پزشکی را به مردم ارائه می دهند.  زمانی در این مناطق مالاریا کشتار می کرد، الان به شکل شایسته ای مهار شده و موردی اگر گزارش بشود غالبا از مهمانان کشورهای همجوار است که امکان انتقال در برخی موارد هست و گرنه موردی وجود ندارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط