1402/09/29-00:16

ایزوایکو 2 سفارش ساخت کشتی گرفت

ایزوایکو 2 سفارش ساخت کشتی گرفت

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: ایزوایکو توانست با اثبات توانمندی های خود و نیز ایجاد باورمندی به مدیران داخلی، قرارداد ساخت دو شناور بزرگ را در داخل کشور منعقد کند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که ایزوایکو موفق شده تا دو سفارش ساخت کشتی را در داخل بگیرد، افزود: این اتفاق بزرگی در زمینه ساخت در بزرگ ترین مجتمع کشتی سازی کشورمان بشمار می رود.

 

وی در همین زمینه توضیح داد: دو سفارش اخیر که قرارداد یکی نهایی و پیش پرداخت نیز صورت گرفته مربوط به ساخت یک کشتی 145 متری است و کشتی دیگری را نیز در مرحله اخذ پیش پرداخت هستیم تا بزودی کار ساخت آنها را در ایزوایکو آغاز کنیم.

 

ضربی با تصریح بر این که کشور دارای زیرساخت خوب و کم نظیری برای کشتی سازی در بندرعباس است و ساخت کشتی برای مجتمع ایزوایکو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از نقایصی که در گذشته در مجتمع کشتی سازی با آن مواجه بودیم نوسازی شناورها بود که این روزها کمتر به آن مشغول هستیم و در حال برطرف کردن این نقیصه هستیم

 

به گفته مدیرعامل ایزوایکو، در بخش تعمیرات در این مجتمع وضعیت خوبی را شاهدیم به طوری که تا پایان سال ظرفیت خالی برای تعمیرات نداریم و در حوزه ساخت سکوهای نفتی و گازی در بخش دریا نیز سفارشات خوبی اخذ شده که در تلاشیم ظرف 18 ماه آینده آنها را تحویل دهیم.

 

ضربی، از ثمرات سفارش ساخت کشتی در داخل را جلوگیری از خروج ارز و کاهش قیمت تمام شده کشتی و نیز ایجاد باورمندی در وجود صنعت داخلی برای انجام کارهای بزرگ در مسیر اقتصاد دریامحور عنوان کرد.

 

ایزوایکو به عنوان بزرگترین مجتمع کشتی سازی کشور در 40 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است و با در اختیار داشتن دو حوض خشک و انبوهی از توان و تجربه انسانی و تجهیزاتی، قادر به ساخت و تعمیر انواع شناورهای دریایی در همه ابعاد است.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط