1402/07/30-09:05

مدرسه مدرن وعده داده شده در بشاگرد به کجا رسید؟

مدرسه مدرن وعده داده شده در بشاگرد به کجا رسید؟

سازه مدرسه در قالب یکی از طرح های ارائه شده در رویداد ملی مدارس آینده مطرح و‌ مقرر شد به صورت پایلوت در منطقه بشاگرد احداث شود. همچنین با نظر معاون اول رییس جمهور، و نیز باتوجه به تعداد دانش آموزان منطقه یک مدرسه دو‌کلاسه استاندارد نیز در منطقه در حال احداث می‌باشد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، اواسط آبان ماه 1401 در سفر معاون اول  رییس جمهور به بشاگرد وعده ساخت یک مدرسه داده شد که پس از پیگیری های متعدد  رسانه ای، بنیاد برکت مشغول به ساخت آن در روستای مذکور شد و در نهایت این سازه پیش ساخته نمایان شد که به نظر می رسد بدلیل عدم تأیید استانداردهای فضای آموزشی، قرار است در قالب پروژه ای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه که قرار بود در اردیبهشت ماه امسال (1402) به بهره برداری برسد، نه تنها بهره برداری نشد بلکه سازه ای که بنیاد برکت برای این منظور در نظر گرفته بود نیز قرار است کاربری دیگری پیدا کند و نوسازی مدارس هرمزگان خودش ساخت یک مدرسه جدید را آغاز کرد.

 

 

حسن اسدالهی دهیار روستای درشهر اظهار داشت: آنطور که در روز سفر، معاون اول رئیس جمهور به مردم قول ساخت این مدرسه را داد خوشحالی زیادی از حسن توجه معاون اول و دولت به درخواست مردم در روستاهای محروم را به دنبال داشت و مردم خوشحال از این بودند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی مسؤولی بلند پایه از مرکز کشور برای سرکشی حال و احوالات آنان به بشاگرد آمده است.

دهیار روستای درشهر گفت: پس از رسانه ای شدن این موضوع پیمانکار بنیاد برکت به روستا آمد و ساخت این مدرسه را آغاز کرد اما روند ساخت به گونه ای پیش می رفت که این مدرسه در زمان وعده داده شده آماده نشد و به تدریج با آماده شدن قسمتی از سازه مدرسه، مشخص شد که کاربری لازم را برای کار آموزشی ندارد.

 

دهیار روستای درشهر خاطر نشان کرد: اکنون این مدرسه برای ساخت به نوسازی مدارس واگذار شده است که مراحل ساخت آن در حال انجام است.

 

مهدی با وقار مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار داشت: این مدرسه دو کلاسه که با تناسب جمعیتی روستا در نظر گرفته شده است در حال ساخت است که با پیش بینی انجام شده تا دو یا سه هفته آینده به اتمام می رسد.

مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: اکنون این مدرسه پیشرفت ۶۰ درصدی در مراحل ساخت دارد که با اتمام مراحل ساخت آن در اختیار مردم روستا و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

از مسؤولان امر انتظار می رود زمانی که معاون اول رییس جمهور دستوری را صادر می کند و موجی از خوشحالی را در میان مردم بوجود می آورد، موضوع دستور داده شده به شکل جدی تر و کارشناسی شده تری دنبال شود تا مردم نسبت به وعده مسؤولان و زمان انجام یک وعده، بی اعتماد نشوند.

توضیحات بنیاد برکت

بنیاد برکت برای این خبر توضیحاتی به شرح ذیل را ارسال کرده است:

تا کنون بنیاد برکت و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در قالب مشارکت  بیش از ۲۱۰۰ مدرسه در کشور به بهره لرداری رسانده اند.

 سازه فوق در قالب یکی از طرح های ارائه شده در رویداد ملی مدارس آینده مطرح و‌ مقرر گردید به صورت پایلوت در منطقه بشاگرد احداث گردد. همچنین با عنایت به نظر معاون  محترم اول رییس جمهور ، و تعداد دانش آموزان منطقه یک مدرسه دو‌کلاسه استاندارد نیز در منطقه در حال احداث می‌باشد.

در حال حاضر بنیاد برکت با مشارکت نوساری مدارس استان در استان هرمزگان بیش از91 مدرسه احداث و 20 مدرسه در مرحله اجرا دارد.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط