1402/09/05-11:21

100 شناور پشتیبانی سکوهای نفتی به نوسازی نیاز دارند

100 شناور پشتیبانی سکوهای نفتی به نوسازی نیاز دارند

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: ما نیاز داریم ناوگان پتروشیمی خودمان را گسترش داده و ناوگان پشتیبانی سکوهای نفتی را نوسازی کنیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد محمودی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور امروز در بازدید از بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشو با حضور در بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور از توانمندی ها، ظرفیت ها و پروژه های در دست اجرای این مجتمع عظیم صنعتی، بازدید کرد.

 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور در جریان این بازدید نشست مشترکی نیز با مدیرعامل و سایر مدیران ایزوایکو برگزار کرد.

 

در ابتدای این نشست دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو با ارائه گزارشی کامل از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پروژه های انجام شده و در دست انجام پرداخت و سپس حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای توسعه زیرساخت های صنعت دریایی کشور پرداختند.

 

محمودی در جریان این بازدید ضمن اشاره به پویایی و پیشرفت ایزوایکو در دو سال گذشته و همچنین اشاره به نیاز ناوگان حمل و نقل دریایی کشور به نوسازی ظرف پنج سال آینده بیان داشت: امروز فرصتی پیش آمد تا از مجتمع ایزوایکو بازدیدی داشته باشیم، الحمدلله فعالیت در کارخانه گسترش پیدا کرده و فعال هست لیکن باز انتظار بر این است که سفارشات افزایش پیدا کند. شرکت های بزرگ کشتی رانی باید کمک کنند و ظرفیت های خالی این کارخانه ها که اشتغال بزرگی را برای کشور و استان خواهند داشت را از سفارشات خودشان اشباع کنند.

 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور افزود: ما در صندوق توسعه صنایع دریایی از ابتدای امسال دنبال تجهیز منابع جدید هستیم تا بتوانیم برای کشتی های متوسط و بزرگتر تسهیلات درنظر بگیریم. منابع ما از ماده یک قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی فعال شده و انتظار بر این است که شرکت هایی که برای حمل مواد نفتی و گازی از کشتی های غیر ایرانی استفاده میکنند ده درصد کرایه حمل را به صندوق توسعه صنایع دریایی واریز کنند به عنوان منابع صندوق در اختیار بهره برداران کشتی به شرط سفارش در داخل کشور قرار گیرد.

 

محمودی در پایان تأکید کرد: به واسطه قوانین بین المللی که الزام می کند کشتی هایی با شرایط بهتر داشته باشیم و از آنجائی که سن ناوگان حمل و نقل دریایی کشور بالا رفته است ما نیاز داریم ناوگان پتروشیمی خودمان را گسترش داده و ناوگان پشتیبانی سکوهای نفتی را نوسازی کنیم که این بدان معنی است ما باید ظرف مدت 5 سال آینده بیش از 100 فروند شناور را نوسازی کنیم و در این میان چشم امید داریم تا زیرساخت هایی مثل ایزوایکو پا پیش گذاشته و با استفاده از ظرفیتهایی که دارند و همچنین توسعه زیرساختها نیاز کشور را تأمین کنند و قطعاً این فعالیتها زنجیره تأمین خودشان را خواهند داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط