1402/06/21-17:27

دانش فنی تولید کک اسفنجی در کشور بومی‌سازی می‌شود

دانش فنی تولید کک اسفنجی در کشور بومی‌سازی می‌شود

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به اینکه طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس با سرمایه گذاری 2.2 میلیارد یورویی و با بومی‌سازی دانش فنی تولید کک اسفنجی صورت می‌گیرد، گفت: در صورت تکمیل این پروژه عملا ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای تولید کننده کک اسفنجی قرار می گیرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس اظهار کرد: طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس با بومی سازی دانش فنی تولید کک اسفنجی صورت می گیرد که محصول آن مورد نیاز صنایع آلومنیوم سازی است.

به گفته وی، در صورت تکمیل این پروژه کک سازی در پالایشگاه بندرعباس عملا ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای تولید کننده کک اسفنجی قرار می گیرد.

نامور تصریح کرد: اکنون روزانه 350 هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه بندرعباس پالایش می شود که سهم 19 درصدی در تأمین سبد سوختی کشور را داراست.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس همچنین عنوان کرد: در پروژه توسعه این پالایشگاه ۱۵ واحد فرآیندی و تعدادی واحدهای جانبی به پالایشگاه بندرعباس افزوده می‌شود که ضریب پیچیدگی پالایشگاه را نیز افزایش می دهد و محصولات منحصربفرد جدیدی در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

به گفته نامور، 100 درصد نیاز کشور به کک اسفنجی نیز در طرح توسعه این پالایشگاه تولید خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط