1402/05/02-12:06

خرید توافقی لیموترش هرمزگان

خرید توافقی لیموترش هرمزگان

مدیر تعاون روستایی هرمزگان از خرید توافقی مشارکتی محصول لیموترش از باغداران شهرستان های رودان و میناب خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عیسی برخورداری پور مدیر تعاون روستایی هرمزگان امروز گفت: تشکل های تعاون روستایی هرمزگان بزودی آماده خرید محصول لیمو بصورت توافقی مشارکتی هستند باغداران در این دو شهرستان برای انعقاد قرارداد می توانند به مراکز خرید تعاون روستایی مراجعه کنند.

 

برخورداری پور افزود: در قالب این طرح محصول لیموترش باغداران جهت خشک شدن تحویل گرفته می شود و پس از فروش،  بهای محصول همراه با سود به باغدار پرداخت می شود.

 

وی گفت: شبکه تعاون روستایی هرمزگان پس از خریداری لیموترش از باغداران با خشک کردن محصول، بازاریابی و فروش سود حاصل لیموترش خشک شده را به باغداران پرداخت می‌کند.

 

برخورداری پور با اشاره به خرید حمایتی یا تضمینی این محصول گفت: در مکاتبه با وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد پس از بررسی‌های بیشتر، خرید حمایتی محصول لیموترش از باغداران هرمزگانی در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیر تعاون روستایی هرمزگان افزود: در خرید حمایتی با اختصاص یارانه دولت، محصول لیموترش با قیمتی بیشتر از قیمت خرید فعلی از باغداران خریداری می‌شود.

عیسی برخورداری پور افزود: اکنون دلالان هر کیلو لیموترش را به قیمت بین ۵ تا ۷ هزار تومان از باغداران خریداری می‌کنند، اما در میوه فروشی‌های بندرعباس این محصول بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط