1399/11/29-19:14

یک هرمزگانی مستشار دیوان محاسبات کشور شد + وظایف

یک هرمزگانی مستشار دیوان محاسبات کشور شد + وظایف

ابوالقاسم جراره با رای امروز نمایندگان مجلس به همراه 10 نفر دیگر مستشار دیوان محاسبات کشور شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ابوالقاسم جراره نماینده پیشین هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امروز با رای نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان یکی از 12 مستشار دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور امروز 20 نفر را به عنوان کاندیدا به نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کرد که نمایندگان 11 نفر از آنان را از جمله ابوالقاسم جراره نماینده پیشین بندرعباس را انتخاب کردند.

 ابراهیم شاهرخیان، مهدی آقاپور بی‌شک، ابوالقاسم جراره، رحیم ممبینی، محمود شکری، محسن عمرانی، سید عباس حسینی، عباس نخعی، شهرام اشراق، حسین رازقندی و کاووس اکبری امروز به عنوان مستشاران دیوان محاسبات دیوان محاسبات کشور انتخاب شدند.

دیوان محاسبات چیست؟

دیوان محاسبات کشور سازمانی دولتی(دادگاه مالی-اداری) است که در امور مالی و اداری مستقل است؛ یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند. هم‌اکنون مهرداد بذرپاش با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات کشور می‌باشد. این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند - به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد - رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده باشد و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

دیوان محاسبات کشور حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوط را برابر قانون جمع‌آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند. دیوان محاسبات کشور یکی از ۱۹۱ عضو پیوسته سازمان بین‌المللی موسسات حسابرسی عالی (اینتوسای) است.

دیوان محاسبات کشور علاوه بر ستاد مرکزی مستقر در پایتخت، در کلیه مراکز استانها نیز به موجب قانون تشکیلات استانی دارد.

مستشاران چه می کنند؟

دیوان محاسبات کشور دارای 4 هیأت مستشاری و یک دادسرا در تهران و 4 هیأت مستشاری و دادیار مقیم در 4 منطقه کشور می‌باشد.‌هر هیأت مرکب از سه مستشار

است که یکی از آنها رئیس هیأت خواهد بود. هر منطقه شامل چند استان و مقر هر هیأت مستشاری در مرکز یکی از استانهای مربوطه خواهد بود.

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط