1402/04/16-20:23

بندرعباس بر مدار غدیر +عکس و فیلم

بندرعباس بر مدار غدیر +عکس و فیلم

بندرعباس را همه شهر محبین حضرت عباس می‌دانند. رنگ و روی غدیری امروز این شهر جلوه درخشان عشق به مولا علی را در ساحل یکرنگی مردمی با ایمان به نمایش گذارد. چه شور شیرینی است این عشق همیشه جاری...

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، امروز غدیر معنای بیکرانگی است. بیکرانگی بی پایان مردمی که ساحل نشینی و همنشینی با دریا از آنان دلدادگانی تمام عیار به مولا علی (ع) و خاندان مکرم اهل بیت (علیهاالسلام) ساخته است.

اهتزاز پرچم علوی بر ساحل بندرعباس؛ این پرچم بزرگ ترین پرچم ساحلی هرمزگان است که نظر به عید غدیر به رنگ سبز علوی درآمده است و امروز جلوه ویژه ای بر ساحل شهر بندر عباس بخشیده است.

 

در اوج این بیکرانگی و دلدادگی، امروز مردم خونگرم بندرعباس در گرماگرم شرجی 40 درجه هوای بندرعباس در این روزها، جان خویش را به عشق مولا علی در روز عید غدیر صفا دادند و با حضور در جشن بزرگ غدیریون در بندرعباس از بندر شهید حقانی تا بازار ماهی فروشان این شهر، در قالب بیش از 80 موکب و 350 برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با نشاطی فراوان، روز عید ولایت را گرامی داشتند.

 

اهالی محله پشت شهر بندرعباس که جشن امسال عید غدیر در بلوار ساحلی در محدوده این محله در جریان است، اغلب صیاد و اهل دریا هستند و آنان به عشق عید غدیر، قایق های خود را زیوربندی کرده و برخی دیگر در کرانه ساحلی بندرعباس با پرچم مولا علی در حال تردد هستند

 

در این شور عاشقانه، هر کس به مانند عشق لبریز هر انسان به مولایش در روز عاشورا، دست بر کاری برای ابراز ارادت به مولا علی (ع) گشوده بود و عارفانه در پی اثبات دلدادگی خویش به آستان مکرم بود.

استقبال مردم بندرعباس از موکب های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سلامت زاید الوصف است و در شرایطی که زمان این مراسم تا ساعت 21 اعلام شده بود اما بدون شک این موکب با این استقبال بی سابقه تا نیمه های شب نیز به مردم خدمات ارائه خواهند کرد.

 

هزاران نفر از مردم بندرعباس با حضور در این مراسم باشکوه که برای اولین بار و با حضور همکارانه 114 موکب برگزار شده، از برنامه های متنوع آن بهره مند شده اند.

 

انواعی از موکب ها از خدماتی همچون سلامت و بهداشت تا نقاشی کودکان و حتی پرده خوانی در این مراسم بزرگ جشن غدیر ارائه می دادند.

 

با گذشت زمان از ساعت 21:30 اما هنوز مردم در مراسم جشن عید غدیر در بلوار ساحلی بندرعباس حضوری فراوان و پر شمار دارند و موکب ها نیز همچنان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

 

نورافشانی آسمان در بندرعباس از دیگر برنامه های عید غدیر بود که در چندین نقطه به اجرا درآمد.

 

 

موکب ها صحنه زیبای همدلی اند

 

همخوانی گروههای سرود مردمی در مراسم عید غدیر بندرعباس

 

 

 

 مشارکت 120 موکب در جشن غدیر بندرعباس

 منبع: فارس

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط