1402/04/12-10:40
معاون رئیس‌جمهور:

نباید دست از روایتگری جنایات آمریکا برداریم

نباید دست از روایتگری جنایات آمریکا برداریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه فاجعه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ نشان داد که آمریکایی‌ها از هیچ جنایتی پروا ندارند، گفت: نباید دست از روایتگری جنایات آمریکا در حق ملت ایران و دیگر ملت‌ها برداریم بلکه باید نسل جوان ما با این شقاوت‌ها و جنایات به خوبی آشنا شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت 290 مسافر بی گناه پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس اظهار کرد: امسال سی و پنجمین سالگرد این شهدای مظلوم را گرامی می داریم اما اگر 100 سال هم بگذرد نباید این جنایات آمریکا را فراموش کنیم بلکه باید نسل جوانمان را با ماهیت شیطان بزرگ ام الفساد قرن آشنا کنیم و جنایات و شقاوت آنان در حق ملت‌های مختلف از جمله ملت ایران را بیان کنیم.

وی افزود: آمریکایی ها با شگردهای رسانه ای و هنری و هم با بهره گیری از عوامل داخلی کشور، سعی می کنند چهره خونخوار خود را بزک کنند اما بیان این گونه حوادث و جنایات، سبب روشن شدن چهره واقعی آنان می شود.

حسینی با بیان این که آمریکا در 100 کشور کودتا، مداخله نظامی و ... کرده است، خاطرنشان کرد: فاجعه 12 تیر 67 یک اتفاق و خطای انسانی نبود بلکه یک تعمدی بود که با توجه به نقش آمریکایی ها در حمایت از رژیم بعث، تکمیل کننده پازل حمایت تمام عیار آنان در حمایت از صدام بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: وقتی در جنگ به شکست رسیدند و نتوانستند بر اساس محاسبات اولیه خودشان و با وجود هزاران حمایت پیدا و پنهان از صدام، ایران را شکست دهند، رو به جنایات دیگری آوردند و جنگ نفتکش ها، حمله به سکوهای نفتی، حمله به مراکز صنعتی و راه انداختن جنگ شهری با هدایت آمریکایی ها بود و آنها حمایت اطلاعاتی دقیقی از صدام می کردند.

وی عنوان داشت: سازمان سیا در همکاری مستقیم با صدامیان، اطلاعات دقیقی به آنان می داد تا آنان در جنگ به برتری دست یابند.

حسینی، توهم وجود هواپیمای اف 14 در آسمان منطقه و یا بهانه سازی در حمله به این هواپیمای مسافربری را بازی رسانه ای آنان خواند و تأکید کرد: کودکان بسیاری در این پرواز بودند و این جنایت نشان داد که آنان از هیچ جنایتی پروا ندارند و نمونه دیگر آن را در بمباران هیروشیما و ناکازاکی دیدیم که برای پیروزی در جنگ، چه جنایت بزرگی را رقم زدند و همان ها مدعی حقوق بشر هستند. 

معاون پارلمانی رییس جمهور تأکید کرد: در حلبچه و سردشت نیز با حمایت غربی ها، جنایت شیمیایی رقم زدند و آنها برای شکست دادن ملت ها، از هر وسیله ای استفاده می کنند و به هیچ اصول انسانی قائل نیستند و ما دیدیم در دوران جنگ، امام حتی اجازه زدن یک سدی در عراق را ندادند چرا که بیم آسیب به مردم مناطق زیر دست این سد دیده می شد اما همان روزها، بعثی ها دست به سلاح های شیمیایی بردند و چه جنایاتی کردند.

وی هدف آمریکایی ها از این جنایات را در هم کوبیدن اراده ملت ها دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی سبب بسیاری از تحولات عمیق در وجود ملت ها شد و آنان با خودباوری متوجه توانایی های خود شدند و دلیل این همه دشمنی مستکبران عالم با انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ و کودتا و تنش و آشوب به کشورمان نیز همین نقش محوری ایران در منطقه و جهان است که قصد ایجاد وقفه در پیشرفت انقلاب اسلامی دارند.

حسینی به اعترافات رسانه ای آمریکایی ها در دادن اطلاعات دقیق اطلاعاتی به بعثی ها اشاره و گفت: واشنگتن پست نوشته که آمریکا در حمله به ترمینال نفتی ایران در جزیره سیری، حمله گسترده به جزیره لارک، جنگ افزارهای شیمیایی و حمله به شهرها و حمله به ناوگان تجاری ایران در خلیج فارس نقش دقیق اطلاعاتی و تجهیزاتی داشته است و در تلاش برای کمک به بعثی ها به جنگ مستقیم با ملت ایران روی آوردند.

وی هدف از تکرار 65 باره فرعون در قرآن را بحث دقت مسلمانان در دشمن شناسی عنوان کرد و بیان داشت: باید به طور مستمر دشمن را شناخت و مراقب خدعه و نیرنگ او بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور به همت بلند رزمندگان و دلاوران نیروهای مسلح کشورمان در مجهز شدن خودباورانه به سلاح های روز نیز اشاره و سرنگون ساختن هواپیمای جاسوسی آنان را نشانه اوج اقتدار امروز ایران اسلامی برشمرد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط