1402/04/01-10:10

نیاز شدید بیمارستان شریعتی بندرعباس به همراه‌سرا

نیاز شدید بیمارستان شریعتی بندرعباس به همراه‌سرا

رئیس بیمارستان دکتر علی شریعتی بندرعباس، گفت: همراه سرا نیاز خانواده های نوزادان نارس در مراجعه به این بیمارستان است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، زینب اللهی رییس بیمارستان شریعتی بندرعباس امروز گفت: بسیاری از زنان باردار از دوردست ترین نقاط هرمزگان با تشخیص پزشک معالج شان به بیمارستان دکتر شریعتی بندرعباس ارجاع داده می شوند، در مواردی مادر، نوزادی نارس بدنیا می آورد و این نوزادان نارس نیاز به نگهداری در انکوباتور دارند.

 

به گفته ی وی؛ خانواده ها به ویژه مادران پس از بهبودی نسبی باید در کنار نوزادان نارس خود برای مدتی شاید طولانی باشند، در این راستا، در بیمارستان اتاقی برای مادران در نظر گرفته شده است اما برای پدران و سایر اعضای خانواده شرایط حضور در بیمارستان مهیا نیست.

 

رییس بیمارستان دکتر شریعتی بندرعباس با بیان اینکه نقش مادر در پرورش و رشد نوزادان بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: گاهی نیاز به حضور پدر در بیمارستان است و به جهت بعد مسافت، پدر نمی تواند در بیمارستان حضور داشته باشد و هزینه های هتل و محل های اقامتی نیز برای آنانی که از راه های دور برای درمان می آیند، سنگین است.

 

دکتر اللهی اضافه کرد: در پژوهش های پزشکی ثابت شده است حضور و هم آغوشی بین پدر و فرزندش در بدو تولد و پس از اینکه نوزاد به شرایط ثابت رسید،  به پروسه ی درمان نوزادان به ویژه نوزادان نارس کمک می کند.  

 

این فوق تخصص نوزادان در ادامه ی سخنانش گفت: وجود همراه سرا در نزدیکی بیمارستان یکی از اهداف مجموعه ی مدیریت بیمارستان است اما در محوطه ی بیمارستان این امکان فیزیکی برای ساخت همراه سرا وجود ندارد.

 

رئیس بیمارستان زن و زایمان دکتر شریعتی بندرعباس در پایان سخنانش گفت: جلب مشارکت مردمی و ورود خیرین  و ترغیب آنان به ساخت همراه سرا می تواند گامی موثر  بسوی سلامت روانی اجتماع باشد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط