1402/02/12-14:44

دستگاهها برای جوانی جمعیت چه کرده اند؟/ چرا بیمارستان خلیج فارس بخش درمان ناباروری ندارد؟

دستگاهها برای جوانی جمعیت چه کرده اند؟/ چرا بیمارستان خلیج فارس بخش درمان ناباروری ندارد؟

مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان می گوید با همکاری قرارگاه مردم استانداری هرمزگان، اقدامات تشخیصی برای زوج های نابارور در بیمارستان خلیج فارس راه اندازی شده اما برای ایجاد بخش درمان نیاز به همکاری صنایع داریم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، هرمزگان به لحاظ سرانه رشد جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است اما به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رشد جمعیت استانی که 2.2 درصد بود، حالا به حدود 2 رسیده است و این زنگ خطری در مورد جوانی جمعیت است.

 

از سوی دیگر 2600 زوج نابارور به تازگی در شرق هرمزگان شناسایی شده اند که با وجود نبود آماری مناسب به نظر می رسد شمار زوج های نابارور در مرکز استان و جزایر چیزی حدود دو تا سه برابر میزان شرق هرمزگان باشد.

 

از آن جا که بیش از 57 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، لذا اهمیت توجه به درمان زوج های نابارور در حوزه بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز اهمیت دوچندانی یافته است.

 

در این زمینه دکتر غلامعباس مومنی مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان درباره اقدامات صورت گرفته در راستای تأکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی در زمینه جوانی جمعیت اظهار کرد: در ماههای اخیر مکان لازم برای ایجاد بخش درمان ناباروری در بیمارستان خلیج فارس را مهیا کرده ایم و با همکاری قرارگاه مردم در استانداری هرمزگان، زوج های نابارور می توانند برای انجام اقدامات تشخیصی به بیمارستان مراجعه و از خدمات رایگان بهره مند شوند.

 

وی درباره درمان نازایی در زوج های نابارور نیز گفت: اکنون امکانات لازم برای تشخیص ناباروری و نوع ناباروری در بیمارستان خلیج فارس تأمین اجتماعی فراهم است و برای درمان این زوج ها، به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بخش ناباروری را در بیمارستان خلیج فارس فعال کنیم و زوج های نابارور را درمان کنیم چرا که هزینه درمان ناباروری در بخش خصوصی بسیار بالاست و ممکن است در توان بسیاری از زوج ها نباشد.

 

دکتر مومنی ادامه داد: راه اندازی و توسعه کلینیک ناباروری و نیز ایجاد بخش ویژه ای برای درمان ناباروری اهمیت فراوانی دارد و از صنایع مستقر در غرب شهر بندرعباس می خواهیم که به توسعه بیمارستان خلیج فارس و تکمیل بخش های ویژه این بیمارستان در قالب ایفای مسؤولیت های اجتماعی کمک کنند چرا که جمعیت کارگری آنها از بیمارستان تأمین اجتماعی خدمات می گیرند و کمک آنها به بیمارستان منجر به ارتقای کیفیت خدمات به نیروهای شاغل در آنها نیز خواهد شد.

 

وی همچنین از نگاه ویژه استاندار به موضوع جوانی جمعیت به عنوان ظرفیتی برای توسعه خدمت رسانی به مردم یاد کرد و عنوان داشت: امیدواریم با ایجاد بخش IVF در بیمارستان خلیج فارس، دغدغه درمان زوج‌های نابارور را مرتفع سازیم.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط