1402/03/23-12:59

طوفان حاره‌ای تا پنجشنبه دریای عمان را متلاطم می کند

طوفان حاره‌ای تا پنجشنبه دریای عمان را متلاطم می کند

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طوفان حاره ای طی امروز تا روز پنجشنبه سبب مواج شدن مناطق شرق دریای عمان خواهد شد و صیادان از ترددهای دریایی خودداری کنند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، هواشناسی هرمزگان امروز اعلام کرد: طی روز جاری در نقاطی از استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

 

آسمان استان صاف تا کمی ابری به تدریج در سواحل دریای عمان با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات با رشد ابرهای همرفتی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می شود،احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 

در ارتفاعات مرکزی نیز طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابرناکی احتمال رعد وبرق و تند باد لحظه ای و وقوع گردوخاک موقتی دور از انتظار نخواهد بود.

 

 دریای عمان مواج و در فراساحل شرقی طوفانی خواهد بود.

 

در خلیج فارس و تنگه ی هرمز نیز از ساعات بعدازظهر و در طول شب، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی- جنوب غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد .سرعت باد در جزایر غربی استان گاه به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این شرایط نامساعد دریایی تا روز شنبه (27 خرداد )  تداوم خواهد داشت.

 

از لحاظ دمایی طی امروز ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است،به تدریج از فردا از میزان شدت گرما کاسته خواهد شد.

 

طوفان حاره ای BIPARJOY طی امروز تا روز پنجشنبه(25 خرداد) سبب مواج شدن مناطق شرق دریای عمان خواهد شد.بنابراین توصیه می شود از تردد کشتی های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط