1402/03/18-10:56

هشدار پلیس درباره تغییر در ارقام یا پوشاندن پلاک خودرو

هشدار پلیس درباره تغییر در ارقام یا پوشاندن پلاک خودرو

رئیس پلیس راه استان هرمزگان از برخورد جدی و قاطع پلیس با خودروهای دارای پلاک مخدوش در استان خبرداد و گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام یا پوشاندن پلاک خودرو جرم است و وسیله نقلیه توقیف و مجرم نیز به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی نیکبخت رییس پلیس راه هرمزگان امروز گفت: پلاک، هویت وسیله نقلیه است با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می شود، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر ارقام یا پوشاندن پلاک جرم است و وسیله نقلیه توقیف و مجرم به مراجع قضایی معرفی می شود.

 

وی افزود: مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، مجرم نیز به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم می شود و هنگام ترخیص وسیله نقلیه، فرد مکلف به ارائه عدم خلافی هر دو پلاک اصلی و جعلی می شود.

 

رییس پلیس راه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پلیس اجازه نخواهد داد عده ای رانندگان قانون گریز با تخلفات حادثه ساز و هنجارشکنی های خود موجب برهم زدن نظم و امنیت ترافیکی سطح راه های استان و از بین بردن نظم و امنیت دیگر رانندگان شوند و با جدیت و اقتدار با برابر قانون با متخلفین و مجرمان برخورد می کند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط