1402/03/18-14:53

استاندار: هرمزگان رتبه 4 تولید شغل کشور را کسب کرد

استاندار: هرمزگان رتبه 4 تولید شغل کشور را کسب کرد

استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه اشتغال گفت: هرمزگان رتبه 4 تولید شغل کشور را کسب کرد و به دنبال تک رقمی کردن نرخ بیکاری در سطح استان هرمزگان هستیم

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، صبح امروز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور کریمی بیرانوند معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

 

 دوستی در این جلسه با تاکید بر اینکه هرمزگان در تولید شغل مطابق آمارهای کشوری رتبه چهارم را به خود اختصاص داده گفت: با توجه به به اینکه بیکاری در این استان عمق زیادی دارد تلاش مضاعفی برای حل این معضل نیاز است.

 

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که سبب شده آمار بیکاری استان به شکل واقعی بیان نشود به نحوه آمارگیری بر می‌گردد که در این پروسه متاسفانه از منازل سازمانی و مشاغل نظامی آمارگیری نشده و از 23 محله مورد نظر، 19 محله نیز جزو محلات کمتر برخوردار بوده‌اند، مجموع این اقدامات موجب وارد آمدن ضربه به آمار اصلی استان است.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به آمارهایی مختلف بیکاری در فصول مختلف سال گفت: نحوه آمارگیری مطلوب نیست و توقع می‌رود در آمارگیری‌ها مسائل استانی نیز لحاظ شود.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کیفیت زیست کارکنان و کارگران تصریح کرد: برای احساس شدن افزایش ایجاد اشتغال باید توجه ویژه به مشاغل بومی داشت که آمار اشتغال در همین استان بنشیند.

 

دوستی، توجه به حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان گفت: یکی دیگر از چالش‌ها بحث تسهیلات اشتغال‌زایی است، این تسهیلات باید مدیریت شود تا بتوان تسهیلات و منابع را در کارهایی مصرف کرد که بتوان شاهد رشد اشتغال در استان باشیم.

 

وی ادامه داد: امسال امید ویژه داریم برنامه و تکلیف استان در خصوص ایجاد اشتغال را به طور کامل انجام دهیم و شاهد بیکاری تک رقمی در سطح استان باشیم.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط