1402/03/18-16:46

استمداد استاندار هرمزگان از سلاجقه برای حل اختلاف عوارض آلایندگی میان هرمزگان و بوشهر

استمداد استاندار هرمزگان از سلاجقه برای حل اختلاف عوارض آلایندگی میان هرمزگان و بوشهر

استاندار هرمزگان از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست خواست تا در ماجرای اختلاف عوارض آلایندگی میان هرمزگان و بوشهر ورود تا سهم هرمزگان را به آن اختصاص دهند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در مراسم بهره برداری از 102 پروژه زیست محیطی کشور به صورت ویدیوکنفرانسی در بندرعباس اظهار کرد: تعرفه گذاری بر برداشت آب از خلیج فارس ضروری است.

 

وی افزود: هرمزگان با اقلیم خاصی که دارد یکی از بزرگترین ژئوپارک‌های بزرگ دنیا است و باید مورد حمایت های هر چه بیشتر زیست محیطی نیز قرار گیرد.

 

دوستی همچنین بر ضرورت توجه به مولفه های زیست محیطی در روند توسعه هرمزگان به عنوان شاخصه ای پایدار تأکید کرد و عنوان داشت: همگی وظیفه داریم ایرانی آبادتر را به نسل آینده تحویل دهیم.

 

دوستی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، عنوان‌کرد: در بحث عوارض آلایندگی اختلافاتی با بوشهر داریم و خواهش داریم در این حوزه به ما کمک کنید چرا که عوارض آلایندگی باید به استان‌هایی اختصاص یابد که درگیر آلایندگی هستند و قرار نیست کشور درآمدی در این حوزه داشته باشد.

 

استاندار هرمزگان همچنین خواستار تعرفه گذاری بر روی آب خروجی از آبشیرین کن ها و اختصاص بخشی از آن به منظور رفع عارضه های زیست محیطی و استقرار صنایع جدید در آن شد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط