1402/03/16-16:30

فعالیت 100 خانه محیط زیست در هرمزگان

فعالیت 100 خانه محیط زیست در هرمزگان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت: 100 خانه محیط زیست در استان فعال است که عمده برنامه های سازمان نیز متمرکز بر این خانه ها و مشارکت عمومی در این امر است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حبیب مسیحی مدیرکل محیط زیست هرمزگان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با اشاره آغاز هفته محیط زیست از 16 خردادماه، عنوان کرد: شعار هفته محیط‌زیست امسال «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» اعلام شده است.

 

وی افزوزد: اولین روز از هفته محیط زیست (۱۶ خرداد) به نام دیپلماسی جهانی- منطقه ای، مدیریت تغییر اقلیم و آب، اجرایی نمودن راهکارهای کاهش گردوغبار، ۱۷ خرداد روز تنوع زیستی و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض با مشارکت جوامع محلی، ۱۸ خرداد روز محیط زیست، محیط بان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۱۹ خرداد روز محیط زیست، رسانه، آموزه های دینی ، مسئولیت اجتماعی همگانی و خانواده، ۲۰ خرداد روز محیط زیست، صنعت سبز، پسماند و پیشرفت پایدار دانش بنیان، ۲۱ خرداد روز محیط زیست، اقتصاد دریا محور، گردشگری تالاب ها، اشتغال، تسهیل فرآیندها و رشد تولید و ۲۲ خرداد روز محیط زیست، فناوری‌های نوین، سمن‌ها و مشارکت‌های داوطلبانه مردمی نامگذاری شده است.

 

به گفته مسیحی تازیانی، سال گذشته بیش از 100 خانه محیط زیست در استان افتتاح کردیم که همه اینها با اهداف و برنامه های محیط زیستی شکل گرفته و زمینه ساز مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست است.

 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با بیان این که خانه های محیط زیست در حوزه ارتقای سطح یادگیرندگی و آموزش جامعه متمرکز هستند که در سطوح و آموزه های مختلف فعال هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان ۲۹۸ روز روز پاک داشتیم و ۵۷ روز نیز ناسالم برای گروههای حساس بود و 4 روز ناسالم برای همه گروهها و 2 روز آلوده و خطرناک را پشت سر گذاشتیم.

 

چالش تصادفات جاده ای حیات وحش

 

وی به تصادفات جاده ای و تعارضات بین حیات وحش و جوامع محلی اشاره و آن را مهمترین خطرات در کمین حیات وحش هرمزگان برشمرد و گفت:  بودجه ای برای ایجاد یک قرنطینه حیات وحش در هرمزگان در سالجاری در منطقه گنو نیز در نظر گرفته شده است.

 

وی علت حضور پلنگ در حادثه تصادف با خودرو در بندرخمیر را در دست بررسی خواند و گفت:  تاکنون ردی یا نشانه ای از حضور پلنگ در آن منطقه گزارش نشده بود و برای ما جالب بود که پلنگ تا این منطقه رسیده است.

 

مسیحی عنوان داشت: انتشار بوی نامطبوع در غرب بندرعباس از واحدهای نفتی است و در حال پایش، پیگیری و جمع آوری مستندات هستیم، هر زمان به قطعیت برسیم که کدام واحد در این موضوع دخیل است به طور حتم به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط