1402/03/06-10:08

صنایع هرمزگان ملزم به جذب نیرو از طریق آزمون شوند

صنایع هرمزگان ملزم به جذب نیرو از طریق آزمون شوند

چند سال پیش بود که مدیران صنایع هرمزگان به شکل اتوبوسی و بی توجه به سرمایه های انسانی هرمزگان، از دیگر استان ها اقوام و آشنایان خود را برای استخدام به صنایع کلیدی مجاور با بندرعباس می آوردند اما در نتیجه مطالبه گری عمومی و امام جمعه بندرعباس و گاه نمایندگان استان و پیگیری استاندار، شاهد به ثمر رسیدن فرآیند جذب از طریق آزمون هستیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ضرورت بکارگیری نیروی بومی در صنایع استان نه فقط از جهت ایجاد اشتغال برای جامعه محلی که مهم ترین محور بحث در مورد آن است بلکه از منظر آسایش و آرامش جامعه کاری و نیز کاهش هزینه های صنایع نیز اهمیت اقتصادی دارد و لذا الزام صنایع به جذب نیرو برای طرح های خود از طریق آزمون، مبحث مهمی است که باید بیش از پیش بر آن تأکید شود.

مطالبه عمومی و پیگیری نماینده ولی فقیه در این زمینه سبب شد تا حدودی شاهد اصلاح روند نامناسب جذب نیرو در صنایع هرمزگان باشیم به طوری که حالا مهدی دوستی استاندار هرمزگان دستور داده تا هر جذبی در صنایع با برگزاری آزمون در شرایط برابر انجام شود و از سوی دیگر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان را نیز مأمور کرده تا با رصد لیست بیمه این صنایع، هرگونه بکارگیری نیروی جدید را در قالب آزمون درآورند.

جذب 506 نفر با آزمون در نفت ستاره

این مهم هفته گذشته با برگزاری آزمون برای تأمین 506 نیروی مورد نیاز در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تداوم یافت و شاهد برگزاری آزمون برای استخدام این نیروها در مهم ترین پالایشگاه کشور بودیم.

در همین زمینه علیرضا جعفرپور مدیرعامل نفت ستاره می گوید: این شرکت به منظور اشتغال‌زایی و تکمیل نیروهای مورد نیاز خود در واحدهای ستادی و عملیاتی نسبت به جذب نیروی انسانی در قالب آزمون استخدامی کرد. 

وی ادامه داد: این آزمون با حضور داوطلبانی که در مقاطع دیپلم و کارشناسی اقدام به نام‌نویسی کرده بودند با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور طی دو روز پنجشنبه و جمعه 28 و 29 اردیبهشت ماه در 29 حوزه‌ امتحانی در بندرعباس برگزار شد. 

جعفرپور با بیان اینکه نتایج این آزمون نیمه دوم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد، افزود: برگزیدگان در نیمه اول مرداد ماه 1402 سه برابر ظرفیت پذیرش هر شغل به مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد و در نهایت 506 نفر از داوطلبان پس از آموزش با قرارداد مستقیم در شرکت نفت ستاره خلیج فارس مشغول به کار خواهند شد. 

هدف از آزمون جذب نیروی ماندگار است

وی در پایان گفت: هدف از برگزاری این آزمون جذب حداکثری نیروی ماندگار در استان هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای تولید پایدار سبد سوخت کشور است و علاوه بر نمایندگان سازمان سنجش آموزش کشور، نمایندگان ادارات بازرسی کل کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت نفت ستاره خلیج فارس بر روند اجرای آن نظارت داشتند.

تحقق تدریجی خواست مردم استان هرمزگان با پیگیری نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نمایندگان و دیگر مدیران عالی استان محقق شده و تداوم آن نیز در گروی تداوم این مطالبه گری از مدیران صنایع است تا آنان بدانند که می بایست نیاز حداکثری خود را از جامعه محلی هرمزگان تأمین کنند. از سوی دیگر بر دانشگاهها و مراکز علمی و فنی و حرفه ای استان نیز واجب است تا جهت گیری تربیت دانشجویان جدید را با توسعه استان سازگار ساخته و متناسب با نیازهای آتی استان، اقدام به تأمین نیروی انسانی کنند.

هنرستان های مجاور صنایع گام مهم برای تربیت نسل آینده

حمایت های استاندار هرمزگان از ایجاد هنرستان های مجاور صنایع نیز گام مهمی در این زمینه بشمار می رود که نشان از جهت گیری خوب آموزش و پرورش در این زمینه است. راهی که باید به شکل جدی پیگیری شود تا نسل آینده این استان مهیای بر عهده گرفتن مسؤولیت های کلیدی در مدیریت و اجرای صنایع مستقر در این استان باشد.

گزارش: فهیمه شمسی

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط