1402/03/10-10:38

طرح سوال نماینده بندرعباس از وزیر اقتصاد بخاطر ارزش افزوده

طرح سوال نماینده بندرعباس از وزیر اقتصاد بخاطر ارزش افزوده

احمد مرادی درخصوص طرح سوال از وزیر اقتصاد برای تضییع حقوق دهیاری ها و شهرداری های هرمزگان، گفت:سرنوشت نامعلوم سه هزار میلیارد تومان ارزش افزوده سهم شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان باید روشن شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امروز گفت: براساس ماده ۳۸ و ۳۹ قانون ارزش افزوده، دولت باید پس از کسر سهم بهداشت، معادل سهم خزانه را به حساب شهرداری ها و دهیاری های هر استان واریز کند. براساس بررسی های انجام شده سهم دهیاری و شهرداری های هرمزگان در سال ۱۴۰۱ مبلغی در حدود ۵ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده، که از این مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، با منت و شرط و شروط بین شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع شده است و سرنوشت ۳ هزار میلیارد تومان دیگر نامعلوم است. 

 

وی گفت: در توزیع ناعادلانه اعتبارات ارزش افزوده، در مقایسه با سایر استانها، رتبه سوم کشور را داریم و این امر قابل تحمل نیست که دهیار و شورای ما برای گرفتن حق قانونی خودشان به خواهش و التماس متوسل بشوند و در نهایت هم هرمزگان در انتهای جدول باشد اگر دولت کسری اعتبار دارد. ارزش افزوده ارث پدری هیچکس نیست، وزارت اقتصاد برای حاتم بخشی خودش بهتر است دست در جیب همان استانهایی بکند که حتی بیش از مبلغ وصول ارزش افزوده، توزیع اعتبار داشته اند.  

 

مرادی با تشکر از تلاش های دهیاران و شهرداران استان، گفت: همه شهرداران و خصوصا دهیاران هرمزگانی سال گذشته با وجود کمبود بودجه، اقدامات ارزشمندی انجام داده اند، اما متاسفانه معادل مبلغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ از حقوق آنان تضییع شده است. ارزش افزوده از جیب مردم همین استان پردخت می شود، ماده ۳۸ و ۳۹ قانون ارزش افزوده نحوه توزیع اعتبارات ارزش افزوده را مشخص کرده و هیچ کس حق ندارد فراتر از قانون برای توزیع آن تصمیم بگیرد. لذا درخصوص چرایی این موضوع با مدیرکل وقت امور مالیاتی استان مکاتبه نمودم که پاسخ قابل قبولی داده نشد، پس از آن موضوع در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد و استاندار قول بررسی و پیگیری موضوع را دادند. با توجه به اینکه پرونده اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حال بسته شدن است امروز این تخطی قانونی وزارت اقتصاد را بعنوان طرح سوال از وزیر مربوطه ثبت نمودم تا شخص وزیر پاسخگوی تضییع حقوق دهیاری ها و شهرداری های هرمزگان باشد.

 

مرادی در پایان گفت: بنده بر همان عهدی که با مردم استان برای دفاع از حقوقشان بسته ام ایستاده ام و جز مطالبه این حق در برابر هیچ تهدید و تخریبی سر خم نمی کنم.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط