1402/03/08-09:53

یک کارمند اخراجی در هرمزگان کلاهبردار حرفه ای از کار درآمد

یک کارمند اخراجی در هرمزگان کلاهبردار حرفه ای از کار درآمد

با هوشیاری و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان یک جاعل و کلاهبردار حرفه ای که با جعل سند اقدام به فروش منزل میلیاردی به شهروندان می کرد، شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان امروز اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان که دارای یک باب منزل مسکونی در یکی از محلات بندرعباس به ارزش 90 میلیارد ریال بوده و بدون اینکه این منزل را فروخته باشد متوجه شده که سند رسمی بنام شخص معلومی در اداره ثبت اسناد صادر و منزل وی به فروش رفته است، بنابراین پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

 

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از اقدامات فنی و پلیسی، متهم را که با استفاده از جعل و تغییر در سامانه ثنا و اخذ حکم قضایی اقدام به انتقال سند قطعی یک باب منزل ویلایی در یکی از محلات بندرعباس کرده  و سند رسمی و قطعی را از اداره ثبت اسناد اخذ و اقدام به فروش این منزل به مبلغ54 میلیارد ریال کرده بود، شناسایی کردند.

 

 سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در جریان تحقیقات مشخص شد متهم از کارکنان اخراجی یکی از سازمان های دولتی بوده است. 

 

 با توجه به مجهول المکان بودن متهم در اقدامات فنی و اطلاعاتی، مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی  در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی فنی و تخصصی صورت گرفته، اقرار کرد که وقتی منزل شاکی را شناسایی کرده، پس از ملاقات با شاکی (صاحبخانه) اقدام به رهن و اجاره منزل برای مادرش کرده و سپس در آن ساکن شده اند. 

 

 متهم دستگیر شده در ادامه اعترافات خود معترف شد که از قبل بدنبال شناسایی چنین منزلی بوده طرح نقشه فروش آن را کشیده و از شاکی خواسته تا کپی سند برای احراز هویت به او نشان دهد که در زمان مشاهده سند از آن عکس گرفته و با اخذ کد سامانه ثنا به بهانه دیگر از مالباخته و تهیه مهر و قولنامه جعلی منزل را با قیمت پایین به مبلغ 54 میلبارد ریال به فردی دیگر فروخته و وجه آن را بصورت کامل دریافت کرده و با تخلیه منزل به مکان نامعلوم دیگر در بندرعباس نقل مکان کرده است. 

 

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اسناد و اوراق جعلی کشف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شده است. 

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوند و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می نمایند خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می شود، اطمینان لازم کسب نمایید و از در اختیار قراردادن هرگونه پیامک و رمز ثنا به سایرین جدا خودداری کنند.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط