1402/03/07-09:58

دستگاه‌های نظارتی مراقب فروش اموال مازاد دستگاهها باشند

دستگاه‌های نظارتی مراقب فروش اموال مازاد دستگاهها باشند

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان گفت: مسئولین نظارتی و حاکمیتی نباید اجازه دهند سیاست های اقتصادی، جامعه ای ساده لوح و فریب خورده ایجاد کند و آن جامعه را به خشنودی کاذب راضی کند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، پرویز سالاری مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان امروز در دیدار با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پر برکت کرامت،اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری در جمع کارگزاران دولت، فساد را به اژدهایی هفت سر تعبیر نمودند که از چند طرف جامعه را مورد حمله قرار داده و صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد می کند و در نهایت سبب یاس و ناامیدی در جامعه می شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات حضرت آقا، مبارزه با فساد کاری لازم اما بسیار دشوار و در راس مسائل اقتصادی است که باید از طرف هرکس و در هرکجا باشد، مبارزه شود.

 

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان با بیان اینکه فساد جامعه را هلاک می کند، گفت: استفاده از رانت و فساد در دستگاه‌های اجرایی و... سبب سرخوردگی و ناامیدی کارمندان پاک دست شده و زمینه را برای گسترش فساد بیشتر فراهم می کند.

 

سالاری بیان کرد: باید عملکرد مدیران زیر ذره بین دستگاههای نظارتی باشد و از اموال و دارایی های آنها در طول مدت خدمت سوال شود.

 

وی تاکید کرد: همانطور که دلالان دلار محاکمه می شوند باید با دلالان خودرو و مسکن نیز برخورد قانونی شود زیرا تعادل منطقی بین افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

 

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان عنوان کرد: چرا مجلس انقلابی نسبت به موضوع خودرو و مسکن حساسیت نشان نمی دهد؟ چرا باید بند و تبصره هایی در قوانین ما وجود داشته باشد که به وسیله آنها به راحتی برخی افراد قانون را دور زده و دزدی و فساد کنند؟

 

سالاری در ادامه با اشاره به شعار امسال نهاد دیده بان شفافیت و عدالت که «مبارزه با فساد قانونی» است، گفت: باید دستگاههای نظارتی مراقبت کنند در بحث فروش دارایی های مازاد دستگاههای دولتی "مولد سازی دارایی های دولت "رانت و فسادی رخ ندهد و از واگذاری های شبهه ناک جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور دریا محور است، افزود: برابر ماده 31 آیین نامه معاملات سازمان بنادر و دریانوردی هر گونه واگذاری باید زیر نظر هیات عامل متشکل از 3 نفر انجام شود که بر این اساس واگذاری های زیادی در سواحل استان به ویژه سواحل مکران توسط سازمان بنادر و دریاوردی استان انجام شده که لازم است دستگاههای نظارتی در این زمینه ورود کرده و دقت  بیشتری نمایند. 

 

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به ابهام برانگیز بودن در آمدهای مالیاتی اشاره کرد و افزود: در این رابطه لازم است که شفاف سازی بیشتری صورت گیرد و ارتباط قوی تر و منسجم تری با رسانه ها داشته باشید.

 

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نهاد دیده بان شفافیت و وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داد و از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خواست که در اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه در استان همکاری کند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط