1402/03/03-13:12
صبحگاه مشترک قوای مسلح مستقر در هرمزگان/

نماینده ولی فقیه: فتح خرمشهر اثبات قاعده کسب عزت با مقاومت بود

 نماینده ولی فقیه: فتح خرمشهر اثبات قاعده کسب عزت با مقاومت بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فتح خرمشهر نشان داد که برای کسب عزت باید مقاومت کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان با تبریک و تهنیت ایام نورانی دهه کرامت، از نقش امام راحل در رقم خوردن حماسه بزرگ فتح خرمشهر در تزریق روحیه ایمان و مقاومت به عنوان نقشی راهبردی و کلیدی در این عرصه یاد کرد و بیان داشت: فتح خرمشهر نشان داد که برای کسب عزت باید مقاومت کرد.

 

وی عبور دادن کشتی انقلاب اسلامی ایران طی 4 دهه اخیر از امواج سهمگین و پرتلاطم دنیا توسط امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی را عزتی الهی خواند و تأکید کرد: نیروهای مسلح ما امروز در حالی سالروز فتح خرمشهر را در کنار مردم عزیزمان جشن می گیرند که عنایت خداوندی در پس این همدلی و وحدت حکیمانه نهفته است و عزت را خدا به انسان می بخشد.

امام جمعه بندرعباس، مقاومت حاصل از پیروزی در آزادسازی خرمشهر را عنایت دیگری برشمرد که هنوز نیز با ملت ایران همره و همراه است و ثمرات مقاومت را از خرمشهر تا به امروز شاهدیم.

 

وی، هزینه مقاومت را بسیار کمتر از هزینه سازش خواند و تصریح کرد: در همان روزهای اشغال خرمشهر نیز زمزمه هایی وجود داشت که ما می توانیم با مذاکره و صلح، کشور را از چنگال دژخیمان بعثی نجات بدیم  اما دشمنان اسلام و انقلاب و سازمان های جهانی در روزی که چکمه های دشمنان غدار در این مرز و بوم  و آب و خاک رسیده بود آنروز دعوت به صلح و سازش می کردند تا این که خون ملت ایران جوشید و با همت خویش و با سیلی عظیم از اراده ها، خرمشهر آزاد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، تصویر دیگری از مقاومت منتهی به پیروزی را در میان ملت آزاده فلسطین عنوان و بیان داشت: کسانی که میخواستند جریان فلسطین را پشت میزها و مذاکرات حل و فصل کنند فهمیدند که جز با مقاومت نمی توان حق خود را از مستکبران عالم گرفت و فتح خرمشهر این حقیقت را به اثبات رساند، فتح خرمشهر معادلات جنگ را تغییر داد.

فتح های بزرگ تر در راه است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز در این صبحگاه مشترک اظهار کرد: فتح خرمشهر، فتح ارزش ها است وخرمشهر همان که خونین شهر بود به مجهادت رزمندگان دلیر شهید جهان آراها در عملیات بیت المقدس به رمز مبارک یا علی بن ابیطالب ، مثل چنین روزی این فتح صورت گرفت که ان شاءالله فتح های بزرگتر را شاهد باشیم.

 

سردار اباذر سالاری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف میل دشمنان با قدرت به پیش می رود و به لطف الهی به دست این حکیم بزرگ به حضرت عصر (عج) تقدیم خواهد شد.

 

وی تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا را رمز و راز رسیدن به پیشرفت توأم با عزت دانست و تأکید کرد: در فتح خرمشهر نیز نقش امام راحل در جهت دادن به اراده های ملت ایران نقشی ممتاز بود و رزمندگان اسلام با همدلی و انسجام به خط دشمن بعثی زدند و آنان را از میهن اسلامی مان بیرون راندند.

در این مراسم همچنین تجلیل از خانواده های شهیدان غلامعباس داج، شهید مرتضی خادمی، شهید مسعود پرکاس دریابانی، شهید حسین باقرپور، شهید محمد گلزاری و شهید جعفر زمانی و نیز از جانباز محمد شاهسونی نیرو هوایی ارتش تجلیل شد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط