1402/03/01-09:47

انتقاد رئیس کل دادگستری از نظارت بر بازار در بندرعباس

انتقاد رئیس کل دادگستری از نظارت بر بازار در بندرعباس

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه تیم های نظارتی تاکنون از 129 واحد صنفی بازرسی کرده اند، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی ها، 73 تخلف ثبت شده و این خود زنگ خطری است که باید با جدیت آن را دنبال کرد، زیرا نشان می‌دهد که تاکنون بازار وضعیت مناسبی به لحاظ نظارت نداشته است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان هرمزگان امروز با حضور در ساختمان شماره یک تعزیرات حکومتی استان با مدیرکل و قضات و کارکنان تعزیرات حکومتی استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین درجلسه مشترک مسئولان قضایی و مدیران تعزیرات حکومتی استان، با اشاره به نام‌گذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، بر نقش خطیر سازمان تعزیرات حکومتی به منظور نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و افزایش قدرت خرید مردم تأکید کرد. 

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تشدید نظارت ها به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی، ارتقاء چارت تعزیرات حکومتی در استان را خواستار شد.

تعزیرات حکومتی مقابله با قاچاق سوخت را اولویت قرار دهد

قهرمانی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل تعزیرات حکومتی استان در دوره جدید، مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت، نظارت بر اصناف و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان یادآور شد: باید شعب تعزیرات صنفی در استان افزایش یابد تا سریعاً به مسائل مربوط به اصناف مختلف رسیدگی شود.

از 129 واحد صنفی بازرسی شده، 73 تخلف ثبت شد

قهرمانی با اشاره به همکاری های مستمر و تنگاتنگ میان دادگستری و تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان داشت: از ابتدای امسال 9 تیم بازرسی متشکل از قضات دادسرا، تعزیرات، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی و صمت برای رصد بازار تشکیل شده که این اقدام، نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

بازار وضعیت مناسبی به لحاظ نظارت نداشته

وی با بیان اینکه این تیم ها تاکنون از 129 واحد صنفی بازرسی کرده اند، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی ها، 73 تخلف ثبت شده و این خود زنگ خطری است که باید با جدیت آن را دنبال کرد، زیرا نشان می‌دهد که تاکنون بازار وضعیت مناسبی به لحاظ نظارت نداشته است.

اطلاع رسانی از برخورد با گرانفروشی مایه امید در جامعه می شود

رئیس شورای عالی قضایی استان همچنین با انتقاد از عدم اطلاع رسانی مناسب در حوزه نظارت و اقدامات صورت گرفته به مردم، هم در حوزه مبارزه با مقوله قاچاق و نظارت بر بازار و هم در خصوص حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تأکید کرد: اطلاع رسانی سریع و به موقع، باعث ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه خواهد شد و بازدارندگی خوبی در برابر انحرافات و گرانفروشی در بازار خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور، اولویت اصلی ما پیشگیری و مقابله با قاچاق است و این موضوع، نقش تعزیرات حکومتی را بیش از پیش حائز اهمیت می سازد.

امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: با تدابیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان و در نتیجه برخورد شدید و قاطع با سر شبکه ها، مبارزه با پولشویی و مقابله در دریا و خشکی، امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین شناسایی آسیب‌ها و چالش های موجود و هدف گذاری و برنامه ریزی مؤثر را راهکار تحقق اهداف عملیاتی پیش بینی شده و دستیابی به چشم انداز ارتقاء شاخص ها در عملکرد تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان کرد.

در ادامه این جلسه کیومرث حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های دستگاه قضایی افزود: این اداره کل باحمایت دستگاه قضایی چتر نظارتی خود را در حوزه های عرضه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان بیش از پیش گسترش خواهد داد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط