1399/11/17-23:12

باید شعار «ما می‌توانیم» را عملیاتی کنیم

باید شعار «ما می‌توانیم» را عملیاتی کنیم

امام جمعه بندرعباس گفت: انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در وجود ملت ایران به تجلی درآورد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت‌الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در ایام با شکوه دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل دومین سالگرد پیروزی این انقلاب قرار داریم که دشمنان لحظه‌ای دست از تحریم و تهدید و فشار به ملت ایران بواسطه رقم زدن چنین حماسه عظیمی نکشیدند اما همواره با اراده ملت ایران مواجه شده و مشت محکمی در دهان‌شان خورد.

وی با بیان این که با وقوع انقلاب اسلامی، نگاه‌ها به ملت ایران تغییر یافت، افزود: ملت ایران را در اشکال مختلف تحقیر می‌کردند و روز به روز جامعه ایرانی را بیش از پیش به سوی انحطاط پیش می‌بردند اما انقلاب اسلامی، روحیه ایمان و خودباوری را در وجود ملت نهادینه ساخت و به انحطاطات و تحقیر ملت پایان داد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تصریح بر این که در دوران رژیم ستمشاهی، ملت و پادشاه آن از تصمیماتی که ابرقدرت‌ها برای آن می‌گرفتند، بی اطلاع بودند، خاطرنشان کرد: اکنون به واسطه انقلاب اسلامی شاهد اطلاع ملت از تمامی تصمیمات کلان سیاسی و بین المللی هستیم و مسؤولان در تمامی حوزه‌ها خود را مکلف به پاسخگویی در برابر مردم می‌دانند و استقلال ملی ما مورد صیانت قرار گرفت.

به گفته حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، توجه به جوانان یکی از شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی ما بود به طوری که انبوهی از جوانان غیرتمند و انقلابی توانستند در عرصه‌های گوناگون میدان‌داری کنند و دولت‌های مختلف نیز به دست جوانان تشکیل و جنگ نیز به دست جوانان رشید ملت ایران اداره شد.

وی تداوم میدان دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را یک ضرورت دانست و بیان داشت: تجلی شعار « ما می‌توانیم» نیز بواسطه حضور نیروی جوانی در عرصه‌های گوناگون علمی کشورمان بوده که دشمن را مرعوب خویش ساخته است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی ما، تبدیل اندیشه مقاومت به اندیشه و فرهنگ رایج ملل مسلمان و آزاده منطقه و جهان بود که توانست جلوی دست‌اندازی‌ها و روحیه استعمارگری قدرت‌ها را در جهان سد کند و یکی از عمده‌ترین دلایل دشمنی غرب با ملت ایران نیز همین مسأله است.

گزارشی از سفر به جاسک

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه اظهارات خود در نماز جمعه بندرعباس به بیان برخی محورهای سفر خود به جاسک پرداخت و بیان داشت: در جاسک، مشکلات و مسائلی وجود دارد که به درد مزمن این منطقه تبدیل شده است و باید فکری به حال آن شود.

وی با بیان این که وضعیت مردم در برخی از محله‌های شهر جاسک مطلوب نیست و شیوه زیستن مردم دل انسان را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: برخی از این عزیزان مهاجر هستند اما شایسته نیست که زندگی سخت و دردمندانه‌ای داشته باشند و لذا باید به افراد واجدالشرایط این منطقه زمین واگذار شود و اداره کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن در این زمینه وارد شوند و اقدامات اساسی انجام دهند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده به عزم نظام در توجه به سواحل مکران و اقدام در راستای استقرار صنایع کلیدی در این منطقه و ایجاد یک پایانه عظیم نفتی در آن اشاره و عنوان داشت: توسعه جاسک باید متوجه تمامی بخش‌ها و توسعه‌ای متوازن و همسو در تمامی ابعاد باشد تا بعدها گرفتاری‌های جانبی برای مردم بوجود نیاید.

وی خواستار توجه مراکز علمی و دانشگاهی در جهت تربیت نیروهای جوان و متعهد در راستای نقش آفرینی ویژه در آینده این منطقه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط