1399/11/09-22:40

آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در هرمزگان برگزار شد

آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در هرمزگان برگزار شد

آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، رئيس دفتر مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان(به ارزش ۱۵۲ میلیارد تومان)، بعدازظهر روز گذشته، نهم بهمن‌ماه به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدی گلپايگانی، رئيس دفتر مقام معظم رهبری در هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، در این مراسم، اظهار کرد: طبق آماری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ منتشر شده، استان هرمزگان به لحاظ فقر در بین استان‌های کشور جایگاه چهارم را دارد. آمار اشتغال این استان نیز نگران‌کننده است و هرمزگان پنجمین استان به لحاظ آمار بیکاری است. همه این موارد در حالی است که این استان از لحاظ اقتصادی و صنعتی به ویژه در صنایع سنگین از قطب‌های صنعت کشور است. آمار فقر و بیکاری هرمزگان گویای این حقیقت است که رابطه معناداری بین وضعیت اشتغال مردم و فقر آن‌ها در استان وجود دارد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار خوبی که بنیاد مستضعفان و نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری در این سال‌ها آغاز کرده‌اند، اجرای پروژه‌های فقرزدایی در استان است. دو منطقه در هرمزگان توسط بنیاد مستضعفان هدف‌گذاری شده است، بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی‌آباد که بسیاری از دهستان‌های آن همچون دهستان کوهشاه در محرومیت قرار داشته و بنده همیشه از آن به عنوان بشاگرد دوم تعبیر می‌کنم. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به جزایر کشور، بنیادمستضعفان هدف دیگر خود در این استان را جزیره لارک قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه سهم استان از پروژه‌های بنیاد مستضعفان سهم خوبی است، تصریح کرد: پروژه‌هایی در حوزه مسکن، بهداشت، آموزش و بخش‌های مختلف به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود و پروژه‌های پایان یافته این بنیاد در هرمزگان نیز به ارزش ۲۲ میلیارد تومان آماده افتتاح هستند. کل مبلغ تخصیص اعتباراتی که از ابتدا تا امروز در سطح استان هرمزگان توسط بنیاد مستضعفان صورت گرفته، جمعاً ۳۰۸ میلیارد تومان است. پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ۲۲۳ میلیارد تومان را شامل می‌شود و تسهیلات تخصیص یافته به استان نیز ۵۱ میلیارد تومان بوده است. همچنین مبلغ ۳۴ میلیارد تومان نیز به کمک‌های مؤمنانه در رزمایش همدلی و مواسات استان اختصاص داده شده است.

عبادی‌زاده در پایان تصریح کرد: به نمایندگی از مردم هرمزگان از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تشکر و امیدوارم در فرصت‌های پیش رو فاصله‌ای که مردم هرمزگان به لحاظ فقر عمومی در قیاس با استان‌های دیگر دارند برطرف شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط