1399/11/10-00:56

حجت الاسلام صدیقی: بی عرضگی در عرصه اقتصادی نتیجه سستی ایمان است

حجت الاسلام صدیقی: بی عرضگی در عرصه اقتصادی نتیجه سستی ایمان است

امام جمعه موقت تهران گفت: بی‌عرضگی در عرصه اقتصادی نیز ناشی از سستی ایمان در این عرصه است چرا که در حوزه‌هایی که در ایمان و اراده استوار فرزندان این سرزمین حاکم بوده، توانسته‌ایم به قله‌های پیشرفت و خودباوری دست پیدا کنیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شامگاه 5شنبه در مراسم اصحاب آخرالزمانی امام زمان (عج) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما را از کشوری که در جزیی‌ترین مسائل وابسته بود به کشوری تبدیل کرد که امروز پیچیده‌ترین داروها، موشک‌ها و فناوری‌های نانو را در اختیار دارد و در همین کشاکش کرونا، تنها کشوری در منطقه است که توانسته وارد عرصه موفقیت‌آمیز ساخت واکسن شود.

 

 

 

وی افزود: بی‌عرضگی در عرصه اقتصادی نیز ناشی از سستی ایمان در این عرصه است چرا که در حوزه‌هایی که در ایمان و اراده استوار فرزندان این سرزمین حاکم بوده، توانسته‌ایم به قله‌های پیشرفت و خودباوری دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خودتحقیری درد بزرگی است و ما در عرصه اقتصادی به خودتحقیری گرفتاریم چون کار در دست کاردان آن نیست.

 

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان فرازی از زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، از اقدام آن شخصیت بزرگوار در ضرب شست به کفار در به زمین زدن عمرو بن عبدود و سرجای خود نشاندن عامل ناامنی در جامعه در جنگ خندق، تصریح کرد: امروز روزی است که باید بی عرضه‌ها را کنار بگذاریم و افرادی را انتخاب کنیم که «ما می‌توانیم» را ترجمه کنند و از دشمن عبور کنند و او را زیر پا بگذارند.

وی ساماندهی جبهه اقتصاد، فرهنگ و سیاست را در گروی بیرون کشیدن حق مظلوم از حلقوم ظالم عنوان کرد و گفت: مرگ توأم با سرافکندگی سزای کسانی است که در برابر دشمن خود را سست و ضعیف نشان دهند و مرعوب شوند. با تسلیم شدن و برجام نمی‌توان جلوی جنگ را گرفت بلکه باید قوی شویم تا بتوانیم جلوی شیطان را بگیریم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) به اهمیت حیا در حیات زندگی مسلمان، افزود: دریدگی و بی‌حیایی جامعه را به سوی بی بند و باری سوق می‌دهد. شکستن قبح گناه در جامعه نیز از دیگر عوامل پلید و سبب دوری از خداوند است. بهترین مکان برای توبه، مزار شهدا است و زیباترین توبه نیز توبه جوانان است.

 

حجت‌الاسلام صدیقی از جمله دلایل رسیدن شهدا به فیض عظیم شهادت را اهل توبه و عبادت بودن آنان و اهل نماز اول وقت بودن عنوان کرد و گفت: خواندن نماز شب نیز از دیگر اسباب و لوازم رسیدن به اوج بندگی است.

وی غریب بودن فرهنگ اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: دین خدا را در هر جایی که هستید، یاری کنید تا خدای متعال نیز به شما به بیکران شکل ممکن عنایت و توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران سپردن کار به دست کاردان و دادن امور به دست اهل آن یک رسالت بر دوش همه ما عنوان کرد و بیان داشت: شهدا مصداق بندگان ناب خدا بودند و به باور خویش و عهد خود با خداوند عمل کردند و گنجی را که خدا در زمین نهان گردانده را یافته و به فیض عظیم رسیدند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط