1399/11/09-14:30

واردات 13 میلیارد دلار کالا از هرمزگان در 9 ماه

واردات 13 میلیارد دلار کالا از هرمزگان در 9 ماه

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیارد دلار از طریق گمرکات هرمزگان به کشورمان واردات انجام شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ابوالفضل اکبرپور ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای به مناسبت 26 ژانویه روز جهانی گمرک اظهار کرد: در 9 ماهه ابتدایی امسال بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیارد دلار از طریق گمرکات استان هرمزگان به کشور واردات انجام شده است و همین طور در این زمان 39 میلیون تن صادرات به ارزش 10 میلیارد دلار از گمرکات استان داشته‌ایم.

وی افزود: در 9 ماهه ابتدایی امسال همچنین 2.5 میلیون تن کالا ترانزیت خارجی انجام شده و 352 هزار تن کالا نیز ترانزیت داخلی شده است.

به گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان، تا امروز نیز 2 میلیون و 700 هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان ترخیص شده است که کمتر از یک میلیون تن کالای اساسی نیز اکنون در گمرکات استان در حال انجام اقدامات ترخیصی است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: به طور مستمر وضعیت ورود کالاهای اساسی به بنادر استان رصد و پیگیری‌های لازم برای اظهار و ترخیص آنها در حال انجام است تا رسوب این دست از کالاها را در بنادر و گمرکات استان نداشته باشیم.

وی تعداد دستگاه‌های ایکس ری فعال در گمرکات استان را یک دستگاه عنوان کرد و گفت: این دستگاه ایکس ری پرسرعت با قابلیت اسکن در دقیقه دو کانتینر است و قرار است تا پایان سال نیز یک دستگاه ایکس ری دیگر نیز در گمرکات استان نصب و راه اندازی شود.

ناظر گمرکات هرمزگان از دستاوردهای انجام اسکن روزانه 450 تا 700 کانتینر را کشف موارد مختلف و متعددی از کالاهای اظهار نشده، کالاهای غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی و پیش سازهای مواد مخدر و ... عنوان کرد و بیان داشت: گمرک به عنوان دروازه‌های اقتصادی کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای ناجوانمردانه دشمنان ملت ایران و شرایط تحریمی، نهایت پاسداری از مرزهای اقتصادی کشور را انجام دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط